kat på armen....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-01-03 23:40

nu kender i jo efterhånden vores linda lidt...
jeg har jo efterhånden også kunne konstatere at selvom hun accepterer at
blive båret på og sådan så er det ikke en vild nydelse for hende......

men her i dag ville jeg lige prøve et eksperiment.... jeg tager hende op som
jeg plejer, kikker på hende og snakker med hende, hun bliver hængene et
minut og gør så krumspring for at komme ned.....

nogle timer senere tager jeg hende igen op, men denne gang hverken kikker
jeg direkte på hende eller snakker itl hende.... nusser blot..... der blev
hun hængene væsentlig længere..... faktisk indtil jeg i vantro kom til at
kigge hende i ansigtet*G*

kan det være noget instinktivt for hende at hun ikke bryder sig om at vi
kigger direkte på hende??
jeg har en ide om at hun måske finder det aggressivt..... er det helt ved
siden af??
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 06-01-03 00:27

Hej Sabina.

At kigge en kat lige i øjnene vil faktisk normalt blive opfattet som
aggressiv adfærd, så man må sige at dit gæt ikke er helt ved siden af .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-01-03 00:38

Lisbeth Christensen wrote:
> Hej Sabina.
>
> At kigge en kat lige i øjnene vil faktisk normalt blive opfattet som
> aggressiv adfærd, så man må sige at dit gæt ikke er helt ved siden af

lige på det punkt må hun så være meget modsat vores andre to missere.... de
to kigger nemlig MEGET intenst i vores øjne når de vil op eller opnå
noget.....*G* det gør linda også når hun er totalt i nussemode, men ellers
virker det til at hun ikke bryder sig om det.....

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 06-01-03 01:02

Tjah, jeg vil tro, at de fleste katte, der holdes som kæledyr, nok før eller
siden lærer, at når mennesker kigger dem lige i øjnene er det noget andet
end når det er en anden kat .

VH Lisbeth