Hjælp til CPU køler.
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 05-01-03 22:27

Hej NG.

Jeg har en IBM pc, med en Pentium 3, 860 MHz processor. Kan det passer at
det er en Slot 1?
Da jeg så småt tænker på en ny pc, men ikke lige har råd til det hele på en
gang, har jeg tænkt mig først at skifte midt kabinet ud.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-div/kab-case/kab-da01bld.html
Jeg vil så tage det hele fra mit lille gamle kabinet og sætte over i det
nye.

I dag sidder der en passiv køler på processoren, og så bliver den varme luft
suget væk via min strømforsyning. På strømforsyning sidder der en plastik
skærm ned over den passive køler. Hvad gør jeg i det nye kabinet? Kan jeg
sætte en blæser oven på den passive, eller er det unødvendigt? Hvad gør jeg
og hvad skal jeg investere i?
Og hvilket stik på bundkortet, skal kølere sættes på?

Dette indlæg er også postet i dk.edb.hardware.stoej, men har ikke fået svar,
så derfor prøver jeg her.
--

M.v.h. Søren.

www.selkrog.subnet.dk

Fra : Dennis

Dato : 06-01-03 00:18

Jeg har den samme maskine, ja det er slot1. Din maskine er dejlig lydløs.
Svis du skifter over, skal du bruge en køler på profilen, du skulle gerne ha
to hvide stik på bundkortet, med 3 ben på, der sætter du cpukøleren...

Sig til hvis du hellere vil sælge din maskine...