voice over zyxel cybercity router
Fra : Robert Jensen

Dato : 05-01-03 21:55

har søgt som en gan uden held.
nolge af jer der ved om Zyxel 642-r router man kan få med sit cybercity abb
understøtter upnp.

hvis ikke, er der så nogle af jer der har cybercity adsl, der ved om det er
sådan en alt i en box man får fra cybercity (router, adslmodem og
skillefilter) eller om man kan udskifte den med en anden router uden prob.

på forhånd tak

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Alex Thomsen

Dato : 06-01-03 15:12

<Snip>
> [...]
> sådan en alt i en box man får fra cybercity (router, adslmodem og
> skillefilter) eller om man kan udskifte den med en anden router uden prob.
</snip>

Det kan du ikke hvis du har CC's ATM løsning, hvor routeren dialer up, og
det har du jo nok når det er en 642'er du har

/alex

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-01-03 15:51

"Alex Thomsen" <alex@mjd.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det kan du ikke hvis du har CC's ATM løsning, hvor routeren dialer up, og
> det har du jo nok når det er en 642'er du har

det er for min kammerat jeg spørger.
skal voer og kigge på den, og da han ikke er så edb kyndig, kan jeg ikek
altid spørge ham om så amnge ting og forvente at få et 100% korrekt svar
tilbage, derfor spørgsmålet i denne her gruppe.

tror ikke at det er til atm, da den er sat til hans ærbare, er 100% sikkert
kun har ethernet kort i sig.

mvh

Robert

Fra : Alex Thomsen

Dato : 06-01-03 16:03

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e1997ed$0$215$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> tilbage, derfor spørgsmålet i denne her gruppe.
>
> tror ikke at det er til atm, da den er sat til hans ærbare, er 100%

Det er en PPPdialup router og CC har lavet diverse indstillinger i den, bla.
dit brugernavn og et password som den bruger når den ringer op - deraf
navnet dialup router - derfor kan du ikke bare skifte den, og det skal som
minimun være med en anden PPPdialup router - men du kan se spec'en og en
lille beskrivelse på www.zyxel.dk under ""internet"

/alex

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-01-03 16:06

> [...]
> minimun være med en anden PPPdialup router - men du kan se spec'en og en

ahh det er jo kanon...så akn han jo bare købe en d-link 604
den understøtter nemlig ppp dalup.....ved det dajeg selv bruger tdc
netexpress....de kører på samme måde.

men så kan han vel også helt skifte den ud, og så bare lave en ppp dialup i
xp ???

mvh

robert

Fra : Alex Thomsen

Dato : 06-01-03 16:48

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e199b5e$0$208$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> netexpress....de kører på samme måde.
>
> men så kan han vel også helt skifte den ud, og så bare lave en ppp dialup

Nej - 642r'en er jo også ADSL modem og den funktion kan XP ikke løfte, der
skal hardware til. Og du får store problemer med at skifte over til D-link
routeren(password, diverse netværksnumre osv osv osv), men hvis CC vil
hjælpe dig med at indstille den er det en mulighed, jeg ville nok tjekke det
med CC INDEN jeg købte andet udstyr, du skal have fat i en jævnt kompetent
fyr/tøs derinde så...

/alex

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-01-03 20:00

> [...]
det
> med CC INDEN jeg købte andet udstyr, du skal have fat i en jævnt kompetent

jamen så siger jeg mange tak for hjælpen.
det var en kæmpe hjælp.

mvh

Robert