Hvilket High Tower kabinet
Fra : Martin K

Dato : 05-01-03 21:27

Hej Gruppe

Jeg er indehaver af et AOpen HQ45 Pro kabinet, som jeg efterhånden er ved at
vokse ud af. Jeg har nu set mig lidt om efter et andet. Jeg er kommet frem
til to muligheder:

- AOpen H700A
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577934

- Chieftec Scorpio FullTower TA-10W ATX
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737900

Umiddelbart ser de begge ret fede ud. Og jeg ved ikke rigtigt hvilket jeg
skal vælge. Jeg ville hermed høre om nogen ligger inde med personlige
erfaringer med 2 ovenståeden kabinetter? Der står på AOpens side at der er
plads til harddiske over PSU'en. Dette ser jeg klart som et plus. Er dette
også muligt i Chieftec kassen? Samt er der plads til blæsere til at køle de
HD'er der sidder over PSU'en?

På forånd tak...

--
Martin K

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-01-03 22:09

Martin K skrev i meddelelsen ...

> [...]
>erfaringer med 2 ovenståeden kabinetter? Der står på AOpens side at der er
>plads til harddiske over PSU'en. Dette ser jeg klart som et plus.

på Aopens er der plads til 2 stk 80mm bæsere over PSUen (Der hvor HDerne
monteres) 2 ekstra under PSUen og 2 i fronten..
http://www.aopen.co.jp/products/housing/h700-series.htm

findes der andet end Aopen

ok, jeg er nok lidt konservativ mine 3 primære PCer
er bygget i HX45, HQ45 og HX08 og det er jeg ikke ked af
god plads (i 08eren) solide og stabile kasser

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-01-03 22:28

Petersen_Michael wrote:
> på Aopens er der plads til 2 stk 80mm bæsere over PSUen (Der
> hvor HDerne monteres) 2 ekstra under PSUen og 2 i fronten..
> http://www.aopen.co.jp/products/housing/h700-series.htm
>
> findes der andet end Aopen

Ja, Chieftec er temmelig cool. Se fx links længere nede eller
bare fra deres egen hjemmeside:
<http://www.chieftec.com/products/Newg/Install.htm>

> ok, jeg er nok lidt konservativ mine 3 primære PCer
> er bygget i HX45, HQ45 og HX08 og det er jeg ikke ked af
> god plads (i 08eren) solide og stabile kasser

Jeg kan nu godt lide dette, mest pga. "looket":
<http://shor.ter.dk/355869547>

Samt div. lækre features, såsom skinner til 5 1/4" dreve mm.:
<http://www.directron.com/da01sld.html>

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 05-01-03 22:37

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg kan nu godt lide dette, mest pga. "looket":
> <http://shor.ter.dk/355869547>
>
> Samt div. lækre features, såsom skinner til 5 1/4" dreve mm.:
> <http://www.directron.com/da01sld.html>

Hehe... det er næsten som om det er religion det her. Næstem om AMD vs.
Intel. Det er da også udemærket at du kommer med andre forslag og
anmeldelser mv. Men jeg har grundlægende 3 kriterier for et sådan kabinet:
- Det skal være et High Tower (ellers er der jo igen idé med at skifte)
- Det skal være den der klassiske rå-hvide farve
- Der skal IKKE være nogen gyselig og uhåndterlig låge eller dør foran...

Tak for forslagene ellers

--
Martin K

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-01-03 23:00

Martin K wrote:
> det er næsten som om det er religion det her. Næstem om
> AMD vs. Intel.

Religion vil jeg skam ikke kalde det, jeg syntes bare Chieftecs
kabinetter er lækre. Har selv 2 stk. AOpen HX45 ;)
Nu vil jeg bare have et kabinet med bedre features end dem
jeg har, samt de må da gerne se lidt smarte ud.

> Det er da også udemærket at du kommer med andre forslag og
> anmeldelser mv.

Godt du kan se hvor jeg vil hen ;)

> Men jeg har grundlægende 3 kriterier for et sådan kabinet:
> - Det skal være et High Tower

De findes også i tower modeller.
Se mere på:
<http://www.chieftec.com/products/products.htm>

> - Det skal være den der klassiske rå-hvide farve

Samme svar som ovenover.

> - Der skal IKKE være nogen gyselig og uhåndterlig låge eller
> dør foran...

Samme svar som før.
<http://www.chieftec.com/products/dragon/da01w.htm>

Disse kriterier ville være rare at vide inden man forsøgte at hjælpe!

> Tak for forslagene ellers

Det var skam så lidt ;)

Mvh.
Mikael

Fra : Herbert

Dato : 05-01-03 23:00

> - AOpen H700A
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577934

Jeg har haft ovenstående i godt 14dag og kan kun sigde, at det er kanon.
Hvis man kan leve med,at PSU'en lammer lidt rigligt Har selv skiftet min
ud med en mere lydløs....

Håber det hjælper.

Erik

Fra : John Vedsegaard

Dato : 06-01-03 01:53

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft ovenstående i godt 14dag og kan kun sigde, at det er kanon.
> Hvis man kan leve med,at PSU'en lammer lidt rigligt Har selv skiftet
min
> ud med en mere lydløs....

Jeg har hele 2 Aopen kabinetter, begge LARMER, men der er god plads i dem og
det store har plads til 3 hardiske over PSUén + 2 mere under de øvrige drev
og 1 stk 3 1/2" drev og 5 5 1/4" Temperaturstyring virker ikke ordentligt i
nogen af dem..

Har også haft et 52* CDROM-drev fra Aopen, det lød som et maskingevær og
endte sine dage i skraldespanden, hvor det hørte hjemme.

Jeg køber IKKE Aopen mere...

Støj er efter min mening det største problem med nutidens computere.

Min AMD 2100+ har jeg støjdæmpet på en meget simpel måde, en gammel blæser
fra et AT kabinet, hængt op i nogle piberensere over CPUén pris 0 kr - og så
faldt temperaturen med 10 grader (den gamle blæser er selvfølgelig fjernet
først men IKKE kølepladen!).

John Vedsegaard