Inkluder ASP funktioner i PHP
Fra : Morten Trab

Dato : 05-01-03 20:50

Hvordan inkluderer jeg ASP funktioner i PHP??

Grund: Jeg har et perfekt fungerende ASP vejr-script, som jeg gerne vil have
med på min hjemmeside...

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Ved mail, fjern da REMOVE i adressen, men send kun en mail til mig hvis jeg

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane

Fra : Jonas Delfs

Dato : 05-01-03 21:39

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan inkluderer jeg ASP funktioner i PHP??

Med mindre du mener ASP.NET og en-eller-anden har færdiggjort en
PHP.NET-ting kan det ikke lade sig gøre. Men hvis dit vejr-script bare
outputter noget som du ønsker i dit PHP-script, kan du jo tilgå ASP-scriptet
via http.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-01-03 21:41

On Sun, 5 Jan 2003 20:50:06 +0100
"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> wrote:
> Hvordan inkluderer jeg ASP funktioner i PHP??
>
> Grund: Jeg har et perfekt fungerende ASP vejr-script, som jeg gerne
> vil have med på min hjemmeside...

Det tror jeg ikke er muligt med mindre du henter asp siden via http og
parser den i php. Hvad med at kigge på det lækre vejr script på:

http://phpweather.sourceforge.net/

Det er faktisk en dansker som har udviklet det. Rigtigt lækkert synes
jeg.

VH
Kim

Fra : Morten Trab

Dato : 05-01-03 23:04

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> http://phpweather.sourceforge.net/

This is the current weather in Tirstrup, Denmark:

Desværre! Der er ingen data for Tirstrup, Denmark.
Så virker den jeg har ski bedre...

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-01-03 23:08

On Sun, 5 Jan 2003 23:03:43 +0100
> [...]
>
> This is the current weather in Tirstrup, Denmark:
>
> Desværre! Der er ingen data for Tirstrup, Denmark.

tjaa jeg lagde godt mærke til det. Den får sine Data fra en officiel
METAR server (mon ikke denne er nede lige pt. omend jeg aldrig har set
det ske før). Hvor får dit script sine data fra?

Fra : Morten Trab

Dato : 05-01-03 23:58

Hmmm...Valgte at bruge en IFrame og lade ASP være ASP... :)

Kan ses på forsiden af min hjemmeside, under nyhederne...

Fra : Kim Ingemann

Dato : 06-01-03 02:12

On Sun, 5 Jan 2003 23:57:47 +0100, "Morten Trab"
<mortenREMOVE@trab.dk> wrote:

>Hmmm...Valgte at bruge en IFrame og lade ASP være ASP... :)
>
>Kan ses på forsiden af min hjemmeside, under nyhederne...

Nu er det lige sådan at IFrames kun fungerer i Internet Explorer. Det
er ikke en del af HTML-standarden. Fy!

Mon ikke at du bare kunne omskrive ASP koden til PHP kode eller selv
lave et helt nyt script, der parser den side, som du har postet?

--
Mvh. Kim Ingemann
tuxi at tuxi dot dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-01-03 05:08

On Mon, 06 Jan 2003 02:12:18 +0100, Kim Ingemann <tuxi@tuxi.dk> wrote:

>Nu er det lige sådan at IFrames kun fungerer i Internet Explorer. Det
>er ikke en del af HTML-standarden. Fy!

IFRAMEs er en nydelig del af HTML-standarden:
http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#h-16.5
Ydermere understøttes de af en god del browsere.

Omstændighederne taget i betragtning kunne jeg være fristet til en
lignende løsning, hvis der ikke var en let omskrivningsmulighed - og
ASP-outputtet/requestet ikke var synderligt vigtigt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 06-01-03 01:06

Det nemmeste er vel at lade PHP'en hente via http fra din asp side... ellers
kig på, om dit script ikke kan afvikles med Microsoft's script engine via
et eller flere COM kald.

Lars.

--
Dybdahl Engineering