Netkortet findes ikke i XP når ADSL skal i~
Fra : BHR

Dato : 05-01-03 20:35

Efter installation af XP Pro på en ren harddisk vil jeg derefter installere
ADSL fra netexpress, men når jeg kommer lidt ind i installationsprocessen
fortæller Netexpress installationsprogrammet at der ikke er installeret et
netkort.
Jeg har også prøvet med et andet netkort, men samme resultat.

Ghoster jeg en gammel WinME tilbage på harddisken er der ingen problemer med
ADSL-forbindelsen.

Kan det være, at jeg skal have en opdateret ADSL-installations-CD eller er
det måske noget med TCP/IP eller tilsvarende?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-03 21:01

"BHR" <bhr@email.dk> skrev :

> [...]
>fortæller Netexpress installationsprogrammet at der ikke er installeret et

Er det et atm-netkort?

Fra : BHR

Dato : 05-01-03 23:15

Kortet er købt sammen med ADSL fra Opasia Netexpress.
Jeg ved ikke hvad det hedder i øjeblikket, men det er fysisk meget lille af
et netkort at være.

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 05-01-03 21:17

BHR <bhr@email.dk> skrev:
> [...]
>
>Kan det være, at jeg skal have en
>opdateret ADSL-installations-CD eller er
>det måske noget med TCP/IP eller tilsvarende?

Jeg havde præcis det samme problem, jeg kan ikke
huske hvad det var præcist jeg skulle gøre, men
jeg ringede ind til tdc support, og de guidede mig
igennem trin for trin og Vupti!!!
--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 06-01-03 00:49

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortæller Netexpress installationsprogrammet at der ikke er installeret et

De gamle netexpress CD'ere er ikke kompatible med XP. Du kan opsætte
forbindelsen manuelt i XP (søg efter PPPoE i hjælpe-filen).

--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : BHR

Dato : 06-01-03 23:26

Rigtigt - nu har jeg fået det at virke med en manuel opsætning.
Vejledning kan findes på "brugerserservice.tdconline.dk"
Tak for hjælpen.