Kender nogen Prg. Myhouse
Fra : kim014

Dato : 05-01-03 19:36

Kender nogen dette program ??
http://www.designsoftware.com/myhdemo/MHENDEMO.EXE
det er et lille program på 9 mb. Jeg har tænkt på at bruge det til
grundplanstegning af sommerhus, men jeg kan ikke finde ud af 1. hvordan man
tegner væg i 45 grader . 2. hvordan ændres mål til centimeter 3. målsætning
Hvis nogen skulle vide dette vil jeg gerne høre. Mvh. Kim

Fra : Jens B

Dato : 05-01-03 23:50

Hej Kim.

1. Man skulle kunne ved at vælge ORTHO i Options, inden man tegner væggen.
Men, jeg kan ikke få den til det.

2. Gå ind i Options og derefter Change Unit. Så kan du vælge både cm og mm.

3. Målsætning ???? Hvad mener du ?

Jens B.

Fra : kim014

Dato : 06-01-03 17:01

Hej Med målsætnning mener jeg at man skal kunne få Programmet til at
sætte mål på ved at markere de 2 linier der skal målsættes . Mvh. Kim

Fra : Jens B

Dato : 06-01-03 22:33

Okay, det gør du med det ikon i toppen. Der er en pil og tallet 12 på.
(Dimensioning) Hermed får du nogle ikoner til rådighed i venstre side.
Disse ikoner kan bruges til forskellige måder at måle vægge eller afstande.

Fra : kim014

Dato : 06-01-03 22:57

Hej Mange tak
Ja så er jeg kommet sålangt , men når jeg prøver at tegne ydervæg, har jeg
et problem i indvendig hjørne, når jeg tegner en mur den ene vej og vil
tegne i 90 grader derfra hvor jeg har punktet hopper muren lidt væk derfra
??
Og ved målsætning, når man vil målsætte fra en væg til en anden, er det
svært at ramme linie nøjagtig , er der en måde hvor målepunkt selv hopper ud
til linie når man er tæt på ?? Mvh. Kim