børn og hunde
Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 05-01-03 18:17

Hej jeg har lidt af et spørgsmål ang. hund og børn

Jeg har en malinois på 4, som jeg har overtaget for 2 år siden, fra en
familie hvor der var børn(alder ubekendt).
Dem jeg købte ham af fortalte at han var van til børn. De ville af med ham
da han ikke var egnet til vagthund (Manden skulle bruge ham som vægterhund).

Han er glad for børn og tager meget hensyn til dem, dvs leger stille og
roligt med dem, dog kun under opsyn, og aldrig alene med dem.
Han er meget glad for alle mennesker kendte og fremmede. Men jeg har et par
gange oplevet at han knurre efter børn, hvis han har lagt og blundet, og de
er kommet forbi uden at gøre noget. Dvs det er ganske uprovokeret. Han
rejser sig lynhurtigt op og brummer ganske kort og går lidt rundt og lægger
sig igen.
Han kan gøre det samme over for mig, dog uden at knurre, men hvis han ligger
neden for sofaen kan han lyn hurtig rejse sig op og se lidt forvirret ud?

Han er ikke en dominant hund, men en meget blød hund

Nogle gode råd eller kommentar.

MVH Jimmi

Fra : Claus

Dato : 05-01-03 20:48

"Blomster Værkstedet" <blomster.vaerkstedet@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har lidt af et spørgsmål ang. hund og børn
>
> Jeg har en malinois på 4, som jeg har overtaget for 2 år siden, fra en
> familie hvor der var børn(alder ubekendt).

Hej

Er bare lidt nysgerrig, hvem har opdrættet ham og hvad hedder han.

Claus

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 05-01-03 21:05

Han hedder Qrt Daneskjold og er lavet over ved Kennel Daneskjold

Fra : Claus

Dato : 05-01-03 21:18

> Han hedder Qrt Daneskjold og er lavet over ved Kennel Daneskjold

Hej igen

Så er han efter Kobus og Snake.

Træner du med ham, det er noget af den bedste brugs afstamning man kan få.

Claus

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 05-01-03 21:53

Ja til begge dele, jeg træner ipo, forhåbentlig skal jeg op til en ipo et
her i slutningen af januar
hva med dig?

jimmi

Fra : Claus

Dato : 06-01-03 03:39

> Ja til begge dele, jeg træner ipo, forhåbentlig skal jeg op til en ipo et
> her i slutningen af januar
> hva med dig?
>
> jimmi

Hej.

Joda, oxo IPO til mig det har vi trænet i mange år.

Claus

Fra : Claus

Dato : 06-01-03 17:24

> Ja til begge dele, jeg træner ipo, forhåbentlig skal jeg op til en ipo et
> her i slutningen af januar
> hva med dig?
>
> jimmi

Hej. Hvilken klub træner du i ?

Claus
ICQ # 42521753

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 06-01-03 17:25

Dch Lemvig, jeg har før trænet i vestjysk brugshund klub i holstebro, hvad
med dig hund osv.
jimmi

Fra : Claus

Dato : 06-01-03 20:24

> Dch Lemvig, jeg har før trænet i vestjysk brugshund klub i holstebro,
hvad
> med dig hund osv.
> jimmi

Hej.

Jeg har lige fået ny hvalp, min gamle hund ( 4 år) har jeg givet til min
nevø som familie hund da den havde nogle væsen mangler. Han har ellers IPO 3
prøver men kunne ikke lave point nok.

Konen og jeg er trænere i en Schæfer klub, men ellers træner vi i Malle
klubben og er med i en privat trænings plads.

Dem du træner med i DCH har de tjek på Maller.??

Er du på ICQ eller MSN Messenger..?

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 06-01-03 22:25

nope hverken icq eller msn, jeg er lige flytte og er ikke kommet på
internettet med min egen computer end, bruger kærestens

Jeg syners at de jeg træner med er ret gode til min kære Qrt, det kan vel
egnentligt siges ret kort bytte, bytte og så dobbelt så meget ro. det virker
godt, men jeg har aldrig prøvet at træne i en malle klub, qrt er den eneste
malle på ipo holdet, det er en ret lille hold 2-3 schæfer og et par staffer
er hvad det kan blive til, ,men det er hyggeligt . Jeg regnuer som sagt
med at skaulle op til prøve her til januar, Qrt er min første hund, så jeg
er noget spændt.

Jimmi

Fra : Claus

Dato : 07-01-03 20:58

> Jeg syners at de jeg træner med er ret gode til min kære Qrt, det kan vel
> egnentligt siges ret kort bytte, bytte og så dobbelt så meget ro. >

Det er meget vigtigt når man træner med maller at der er ro på, hvis man
prøver at lægge noget "fart" på så bliver de ike til at styre...
Vi kommer en del i en Schæfer klub, der kan de ikke forstå den måde at vi
træner vores hunde på , ingen hetz eller noget....

Claus

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 06-01-03 22:28

Hej Claus

Sårn lidt nysgerrig hvad er det for en malle du har?

Fra : Claus

Dato : 07-01-03 20:48

> Hej Claus
>
> Sårn lidt nysgerrig hvad er det for en malle du har?

Hej.

Den nye hvalp kommer fra Daneskjold, det gør konen's tæve oxo.
Ham jeg lige har givet væk kommer fra en opdrætter oppe ved Ålborg

Claus

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-01-03 19:39

Havde en gang en rottweiler, der blev så forskrækket da jeg klappede hende
mens hun sov tungt, at hun for op og snappede efter mig. Hun var en
pragtfuld hund, og hvis jeg bare talte til hende, når hun sov tungt, var der
ingen problemer.

Din hund har måske lært i sit 1. hjem, at den er nødt til at kalde børnene
til orden, hvis den skal have lov at sove i fred. Giv den en soveplads, hvor
børnene ikke skal forbi.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Blomster Værkstedet

Dato : 06-01-03 22:26

Det var egentlig også min løsning på problemet, men jeg ville lige høre hvad
andre havde at sige til det
MVH jimmi