Linieskift og replace - igen igen
Fra : Karl Zinglersen

Dato : 05-01-03 18:04

Jeg har læst og benyttet indlæggene her, faq'en og link til
www.asp-faq.dk angående visning af linieskift fra Access til asp.

Imidlertid er det ikke lykkedes mig endnu under afprøvningen.
url på min test: http://boeps.dk/test.asp

Hvad præcis skal jeg skrive i mit tilfælde, og hvor?

På forhånd tak
Karl Zinglersen

Her er koden fra test-siden:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%
Dim Recordset1__MMColParam
Recordset1__MMColParam = "1"
if (Request.QueryString("AktivtID") <> "") then
Recordset1__MMColParam = Request.QueryString("AktivtID")
%>
<%
set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_Boeps2_STRING
Recordset1.Source = "SELECT * FROM Aktivitet WHERE AktivtID = " +
Replace(Recordset1__MMColParam, "'", "''") + ""
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 3
Recordset1.Open()
Recordset1_numRows = 0
%>

<%=(Recordset1.Fields.Item("AktivIndhold").Value)%></td>
<%
Recordset1.Close()
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-03 23:16

Altså også <http://www.asp-faq.dk/article/?id=3>?

> Hvad præcis skal jeg skrive i mit tilfælde, og hvor?

Eksemplet fra asp-faq.dk står således:

   dim strReplace
   dim strText
   strText = <en eller anden tekst fra din database>
   strReplace = Replace(strText,vbCrLf,"<br>")

Det du skal identificere er hvad der i dit tilfælde skal stå i
stedet for "<en eller anden tekst fra din database>".

> <%=(Recordset1.Fields.Item("AktivIndhold").Value)%>

Her udskriver du din tekst. Det er denne værdi der skal erstattes.
Hvis du benytter syntaksen fra asp-faq.dk bliver det:

   dim strReplace
   dim strText
   strText = Recordset1("AktivIndhold")
   strReplace = Replace(strText,vbCrLf,"<br>")

(bemærk at Recordset1("AktivIndhold") er præcis det samme som
Recordset1.Fields.Item("AktivIndhold").Value)

Det kan du skrive ind der hvor du åbner dit recordset. Der hvor
teksten skal skrives ud skriver du så:

   <%= strReplace %>

NB: Du tjekker ikke om recordsettet er tomt inden du henter data
fra det. Det kan resultere i kørselsfejl (alt afhængig af hvilke
data du kan risikere at få via din querystring).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Karl Zinglersen

Dato : 06-01-03 01:10

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> fra det. Det kan resultere i kørselsfejl (alt afhængig af hvilke
> data du kan risikere at få via din querystring).

Meget smukt. Tak for det. Ser ud til at virke fint.
Karl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-01-03 01:47

Karl Zinglersen skrev:

> Meget smukt. Tak for det. Ser ud til at virke fint.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld kan du bruge et par
minutter på at læse min signatur samt det link der er i den. Det er
lettere og hurtigere at følge en diskussion hvis man nøjes med at
citere det nødvendige.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 06-01-03 17:34

"Karl Zinglersen" <karlbrix@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> url på min test: http://boeps.dk/test.asp

> <%=(Recordset1.Fields.Item("AktivIndhold").Value)%></td>

dim strText, strReplace

strText = Recordset1.Fields.Item("AktivIndhold").Value
strReplace = Replace(strText,vbCrLf,"<br>")

Dog er jeg ikke sikker på "Recordset1.Fields.Item("AktivIndhold").Value" men
det kan du skifte ud med det felt i databasen du vil have.

http://www.asp-faq.dk/article/?id=3

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice