Muse-receiver problem.
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 05-01-03 17:22

Jeg har et Logitech Cordless Desktop Optical 2001 sæt.
Tastatur er PS/2 og mus er USB.

Indtil i dag har det virket fint.
Lige pludselig forsvinder min muse-markør, og jeg prøver lidt forskelligt
for at afhjælpe fejlen.(Genstart, afprøving af andre USB-porte.)

Det hjælper ikke. Tværtimod. Nu har jeg en computer, der promte genstarter,
når jeg tilslutter USB-delen af receiveren.

Jeg har prøvet at sætte en USB->PS/2 converter på, men det er musen vist
ikke kompatibel til.

Nu har jeg så fundet ud af at det er receiveren den er gal med, idét fejlen
også opstår, når batterierne er pillet ud af musen.
Under hele forløbet har tastaturet dog virket, så konklusionen må være at
min receiver kun er ½ defekt.

Hvis min konklusion er korrekt, er der så nogen der ved om sådan en fætter
kan købes separat ?

--
Simon Walther-Larsen
Haderslev, Sdr. Jylland, Denmark

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 05-01-03 19:39

On Sun, 5 Jan 2003 17:21:59 +0100, Simon Walther-Larsen wrote:

> [...]
> også opstår, når batterierne er pillet ud af musen.
> Under hele forløbet har tastaturet dog virket, så konklusionen må være at

Ikke korrekt.
Jeg har nu haft mulighed for at tilslutte mus og receiver på en anden
computer, og det virkede som det skulle.

Efterfølgende har jeg reinstalleret Logitech driverne, dog er jeg gået
tilbage til version 2.13 og 9.73.
Og nu virker det hele som før (7-9-13).
Jeg har dog stadig ingen forklaring på hvorfor computeren skabte sig som
den gjorde.

Fra : pivnu

Dato : 05-01-03 20:20

Hvilket chipsæet har du på motherboardet?
Jeg sidder nemlig med et lorte Via-chipsæt, og det laver rimelig meget
ravage med USB-stikkene og dertil tilsluttede Logitech-udstyr.
Webcam'et er derfor lagt i skuffen (kunne ellers måske køre på gammel
driver) og tastatur og mus sidder i de almindelige stik.

--
M.v.h.
Lene

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 05-01-03 21:21

On 05 Jan 2003 19:20:19 GMT, pivnu wrote:

> Hvilket chipsæet har du på motherboardet?

Det er et Asus A7V333, altså med VIA chipsæt.
Du mener altså at det kan være det der har drillet mig. Det er da éen
forklaring.

Fra : pivnu

Dato : 05-01-03 21:52

Jeg kan ike lige finde noget ang. tastatur/mus og Via-chipsættet, men her
står lidt om Webcam'et: http://www.logitech.com/index.cfm?
page=support/products/document&CRID=307&contentid=4707&contentid2=5036
&showalldocuments=0&countryid=4&languageid=15#1
Men mon ikke der er en sammenhæng?

Jeg har 2002-udgaven, hvor jeg kan køre begge på USB eller begge på
almindelige PS/2-stik. Kan du ikke også det?

--
M.v.h.
Lene

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 05-01-03 22:30

On 05 Jan 2003 20:52:21 GMT, pivnu wrote:

> [...]
> page=support/products/document&CRID=307&contentid=4707&contentid2=5036
> &showalldocuments=0&countryid=4&languageid=15#1

Jo det er der sikkert. Dit link har da fået mig til at installere en "VIA
USB FILTER PATCH 1.10". Jeg håber at det giver USB-stabilitet.

> Jeg har 2002-udgaven, hvor jeg kan køre begge på USB eller begge på
> almindelige PS/2-stik. Kan du ikke også det?

Jeg har købt sættet brugt, og der fulgte ikke PS/2-stik med til musen. Jeg
havde dog selv et stik liggende, men musen ville ikke virke med det.