MS Windows
briani 27239
Compaq med Windows ME
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-01-03 13:49

Min søster købte for godt to år siden en sådan PC. For nylig viste det
sig, at hun (tilsyneladende) ikke kan åbne PowerPoint (PP) filer - i
hvert tilfælde ikke 'Diasshow'.

Jeg har fået en mistanke om, at PP slet ikke er installeret - og
foreslog hende derfor at se, om den fandtes på 'installations-CDen'.

Hun påstår, at den eneste - i denne forbindelse relevante - CD, hun
modtog ved købet, hedder 'Compaq Recovery CD', hvilket for mig lyder,
som om den ikke indeholder back-up filer i større omfang?

Hvor 'ligger' i øvrigt PP? Jeg bruger selv Win 98, og en søgning efter
'PowerPoint' fører kun til en tom mappe + 2 henvisninger à 3 kB.(Men det
*er* altså på 'puteren)

Spørgsmål: Kan det virkelig passe, at en ny PC sælges uden komplet
back-up for styresystem + centrale programmer?

Tillægspørgsmål: Hun spørger, hvor man finder en komplet
oversigt/forklaring vedr. tastaturet - hvilke funktioner de mange
'særlige' taster har?
Det har jeg også tit spekuleret over - men efterhånden slår man sig vel
til tåls med, at dem man ikke 'forstår', har man sikkert ikke så megen
brug for? ;)
(Hun har en manual, som beskriver *nogle*, ikke *alle* taster)

Det skal bemærkes, at hun bor 150 km fra mig - så jeg kan ikke lige
'smutte forbi' og blive klogere ved selvsyn!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Allig8or

Dato : 05-01-03 15:08

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmål: Kan det virkelig passe, at en ny PC sælges uden komplet
> back-up for styresystem + centrale programmer?

Næhh,har selv en Compaq 713ea,købt i Maj måned sidste år.
Der er oprettet en partition på Hd'en,der indeholder de relevante filer til
recovery,på min faktisk 5 gb,af de lovede 20gb......
Selve recovery-cd'en indeholder kun ca 5 gb...!
Den kan så gendanne pc'en til samme stand,som da man købte den....
Da det lykkedes mig, at slette ,den partition på hd'en,efter en Lindows
install,rekvirerede Jeg et Restore-sæt
hos Compaq,(det er gratis)det er 2 cd'er, som kun kan bruges, til at
restore,forskellige udvalgte Compaq pc'er,altså ingen Windows-cd.

M.h.t. Power Point,kan wiever hentes hos Microsoft,den er fra
97..............
Den er ikke standard på Windows,kun hvis man installerer office-pakken...

--

Det er der heller ikke på min.........

Allig8or
Allig8or125@hotmail.com
"It's nice to be important,
but it's more important to be nice"

Fra : Nakita

Dato : 05-01-03 15:23

"Hans H.V. Hansen" skrev d. 05-01-03 13:49 dette indlæg :
> [...]
> modtog ved købet, hedder 'Compaq Recovery CD', hvilket for mig lyder,
> som om den ikke indeholder back-up filer i større omfang?

Sig til din søster, at hun skal være varom med at bruge denne
Recovery-CD, da den sletter revl og krat på maskinen og så står den som
den dag hun modtog den - dvs. alt hvad hun har af dokumenter og
programmer hun har lagt ind senere er bare væk, hvis hun tager backup af
disse inden hun begynder.

> Hvor 'ligger' i øvrigt PP? Jeg bruger selv Win 98, og en søgning efter
> 'PowerPoint' fører kun til en tom mappe + 2 henvisninger à 3 kB.(Men
det
> *er* altså på 'puteren)

Jeg kan ikke huske om hele Office-pakken incl. PowerPoint var
installeret, men så vidt jeg husker fulgte der en CD med med disse
programmer.

> [...]
>
> Tillægspørgsmål: Hun spørger, hvor man finder en komplet
> oversigt/forklaring vedr. tastaturet - hvilke funktioner de mange

Jeg har selv en Compaq 5154 og på mit tastatur er følgende knapper:
De 4 foroven til venstre er til DVD-drevet.

Den blå i midten kan man trykke på, når maskinen skal gå i stand-by.

De 4 næste er til lyden - tv. slukker man helt - i midten regulerer man
lydstyrken og til højre får man reguleringprogrammet frem.

De 4 yderst til højre kan man selv programmere, men den øverste (med et
I på) er til at gå på Internettet med. Den forneden med kuverten på er
til at starte Internet Explorer med. De 2 andre kan programmeres til at
starte dine "yndlingsprogrammer" med. Jeg har fx. regnemskinen på den
ene knap.

Jeg håber dette kan hjælpe.

Hilsen Nakita.

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-01-03 23:52

Nakita <Nakita.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg håber dette kan hjælpe.

Absolut - jeg takker for begge svarene, som jeg har viderebragt til min
søster! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henning

Dato : 05-01-03 21:22

>Spørgsmål: Kan det virkelig passe, at en ny PC sælges uden komplet
>back-up for styresystem + centrale programmer?

Du betragter PowerPoint som et "centralt program"?? Det er et
Microsoft program, som koster en halv herregård, hvis du vil købe det.
Der findes masser af gratis alternativer.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 06-01-03 10:54

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote:
> Du betragter PowerPoint som et "centralt program"??

Næh, i den forbindelse tænkte jeg nu ikke på PP - jeg antog blot, at man
ved køb af en ny PC altid får udleveret et 'komplet' installatiosnmedie,
indeholdende styresystem + de vigtigste applikationer!(?)
(Det mener jeg, jeg selv har fået med Windows 98, MacOS og SuSE Linux)

> Det er et
> Microsoft program, som koster en halv herregård, hvis du vil købe det

hm...jeg var så naiv at tro, at det hørte med til Office-pakken! :)

> Der findes masser af gratis alternativer.

aha! Hvor?

--
med venlig hilsen
Hans