Artec 12s SCSI Scanner på Adaptec 2940UV c~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-01-03 12:49

Hej, jeg har sådan en scanner, den har kørt upåklageligt hidtil
på min Adaptec controller
men noget er pludselig sket..

på controlleren er yderligere monteret en Plex brænder og et Plex CDdrev

Controlleren finder scanneren under boot
men efterfølgende er windows98 megetlænge om at boote
efter nogle minutter kommer winbøvl dog til live
men med scanneren aktiveret, får jeg en Aspi driver fejl meddelelse
og kan ikke connekte hverken brænder, cd eller scanner

jeg har indlæst nyeste Aspi og nyeste drivere til både scanner og controller
hjælper ikke

der er ingen SCSI terminerings eller scsi ID problemer

når scanneren er slukket kører min controller fint med Plex drevene

jeg har også prøvet at sætte en HD på den interne 68pins port
det virker også

tilbage er følgende muligheder, som jeg ser det

1. kabel fejl
2. scanneren er død
3. den eksterne 68pins port på controlleren er død

men hvordan kan jeg fejlsøge?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-03 16:02

In article <av9639$phu$1@sunsite.dk>,
petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk says...
> tilbage er følgende muligheder, som jeg ser det
> 1. kabel fejl
> 2. scanneren er død
> 3. den eksterne 68pins port på controlleren er død
> men hvordan kan jeg fejlsøge?

På den dyre måde...

Skifte kabel, skifte scanner, skifte controller... :-/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-01-03 20:33

Jesper G. Poulsen skrev i meddelelsen ...
>In article <av9639$phu$1@sunsite.dk>,

>På den dyre måde...
>
>Skifte kabel, skifte scanner, skifte controller... :-/

doh..

ja self. hvad tænkte jeg dog på

jeg tror lige jeg vil surfe lidt ned på webben og se om der skulle være
noget om hvordan benforbindelserne er mellem 50pins centronic og 68pins
SUB-D

så kan jeg i det mindste lave en gennemgangstest på kablet

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-01-03 16:19

Petersen_Michael skrev i meddelelsen ...

> [...]
>SUB-D
>
>så kan jeg i det mindste lave en gennemgangstest på kablet

sq da utroligt med alle de web sider der findes om alt muligt
og man kan se hvad de enkelte ben i et RJ45, eller et scartstik, eller
næsten allemulige andre stik brugses til..

men der er tilsyneladende ingen der har bekymret sig om at beskrive
hvordan 50pins centronic - 68pins sub-D er skovlet sammen