Min RAM størelse ved install af Mandrake.
Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-01-03 10:28

jeg har en gammel laptop jeg har forsøgt at installere Mandrake på
over nettet, dette nægter den pga. der er for lidt ram, men det
forkom mig at det var ved install over netværk, at den ikke ville,
kan jeg forvente at hvis jeg framskaffer CD'erne, så kan den godt?
Jeg er ikke sikker, men mener at der er noget med 32 MB RAM.

Ivar Madsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-01-03 10:29

I dk.edb.system.unix, skrev Ivar Madsen:
> [...]
> kan jeg forvente at hvis jeg framskaffer CD'erne, så kan den godt?
> Jeg er ikke sikker, men mener at der er noget med 32 MB RAM.

Jeg vil foreslå at du installerer ved at tage harddisken ud og sætte den
i en maskine med mere ram. Så burde du bare kunne flytte den tilbage og
have et kørende system. Jeg mener den skal bruge 48 MB for at være
kørende.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-01-03 22:46

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message
> [...]
> kan jeg forvente at hvis jeg framskaffer CD'erne, så kan den godt?
> Jeg er ikke sikker, men mener at der er noget med 32 MB RAM.

Jeg installerede på et tidspunkt 8.1 via CD på en maskine med 24 MB - ingen
X på maskinen. Du kan læse lidt mere om mine erfaringer herfra med Mandrake
på min maskine:
http://dblue.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1&mode=thr
ead&order=0&thold=0

Jeg mener man med Mandrake 9 kan lave en minimal installation som "kun"
fylder 68 MB på harddisken, men så er der heller ikke meget med.

--
Jørn

http://www.dblue.dk - Home of the Gnu.