Du'r det her grej ?
Fra : Mureren

Dato : 05-01-03 02:55

http://www.effektlageret.dk/product.asp?product=167

Jeg har ikke meget forstand på fluefiskeri (det får jeg forhåbentlig !), og
kan således ikke vurdere om det er et OK tilbud, eller grejet bare er noget
billigt skrammel.
"Førprisen" indikerer jo at det er OK, men er det en "reel" førpris ?
Jeg har en Ron Thompson spinnestang med et Okuma hjul til, og de to ting
fungere fint for mig, så jeg håber da tilbuddet er OK.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, vil en 9" #6-7 stang passe meget
godt til mit fiskeri, der forløbigt har været begrænset til P&T, men det
skal der ændres på i det nye år

Mureren

Fra : Mureren

Dato : 05-01-03 03:25

> Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, vil en 9" #6-7 stang passe meget
> godt til mit fiskeri, der forløbigt har været begrænset til P&T, men det
> skal der ændres på i det nye år

Sjovt nok er der _ikke_ tale om en 9 tommer stang, men 9 fod *G*

Mureren
(der er forfængelig nok til at læse egne indlæg når de når usenet *S*)

Fra : Johan

Dato : 05-01-03 10:00

Førprisen ville jeg tage med meget alvorlige forbehold - som stort set altid
i den slags tilbud. Ron T. har et kedeligt ry for at lave dårlige
fluestænger, og de stænger, jeg har prøvet, bekræfter dette. Der kan
selvfølgelig være gode stænger imellem, men der må du alliere dig med en
fluefisker, der kan bedømme den slags. Det kan du ikke selv, hvis
fluefiskeri er nyt for dig. Hjulet er vist okay, men linen er noget
skrammel, for at sige det ligeud. Jeg har prøvet den 3 gange. Første, eneste
og sidste gang!

Der er andre muligheder, hvis du ikke vil ruineres. Loop forhandlerne sælger
startsættet Adventure for mellem 1200 og 1300. Den nøjagtige pris husker jeg
ikke. Her får du noget for pengene.

Mvh.
Johan Gadegaard

Fra : Charley Braun

Dato : 05-01-03 11:23

Hej Johan.

men linen er noget skrammel,

Spørgsmål. ??? på hvilken måde er produktet noget skrammel ??

MVH
CB

Fra : Johan

Dato : 05-01-03 18:04

> Spørgsmål. ??? på hvilken måde er produktet noget skrammel ??

Hej

Første gang jeg tog linen i brug, var jeg ved at knække stangtoppen, fordi
linen havde en enorm friktion mod løberingene. Da jeg første gang med venste
hånd trak i linen, da jeg skulle løfte til kast (første trin i
dobbelttrækket), sad linen nærmest fast i topøjet pga. denne friktion. En
tur med en silikoneklud hjalp, men godt blev det aldrig. Linen har monofil
kerne i stedet for flettet. Det er altså ikke muligt at splejse løkker på
normal vis. Og selve coatningen er af en underlig mat karakter, der aldrig
rigtig arter sig. Taperingen er ikke, som jeg vil have den, og den kan ikke
bære de forfang, jeg bruger. Faktisk kan jeg ikke rigtig finde andet pænt at
sige om den, end at den er billig. Og det er en meget dårlig idé at gå på
kompromis med linens kvalitet.

Mvh.
Johan Gadegaard

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-01-03 19:16

>Faktisk kan jeg ikke rigtig finde andet pænt at sige om den, end at den er billig

Til gengæld har du fået dig en fremragende tørresnor

/Jan

Fra : GM

Dato : 05-01-03 23:44

Hej

Ja her vil jeg holde med Johan, jeg Købte selv først et R.T sæt og købte 4
md senere et Loop Adventure og jeg får aldrig R.T. igen

mvh
Gerner

Fra : Lars Lind

Dato : 05-01-03 15:24

Jeg har adskillige gange prøvet forskellige fluestænger af mærket Ron
Thomson, når begyndere i den ædle kunst er dukket op til vores
kasteinstruktioner i Skjernådalens Lystfiskerforening. Det gælder både
tohånds- som enhåndsstænger. Ron Thomson fluer stænger duer ikke, og med det
resultat at de håbefulde deltagere får det endnu svære ved at komme igang.
Låner man dem en stang af bedre kvalitet, fx. Sage, Loop går det meget bedre
for dem. Derfor køb ikke disse sekunda stænger, men invister hellere i en
bedre stang som fx. Loops black line, der er en god og billig stang. Gør dig
selv den tjeneste at købe stangen i en kvalificeret grejforretning som fx.
Korsholm i Skjern eller tilsvarende forrretning, der har udvalget samt
ekspertisen til at vejlede dig.
LL

Fra : Lars

Dato : 05-01-03 15:32

"Lars Lind" <llind@nypost.dk> wrote in message
> [...]
> selv den tjeneste at købe stangen i en kvalificeret grejforretning som fx.
> Korsholm i Skjern eller tilsvarende forrretning, der har udvalget samt

Jeg har en RT fluestang, og er godt tilfreds med den - men jeg har jo heller
aldrig prøvet andet

Og jeg synes da faktisk det går rimeligt med fluefiskeriet.

Hmmm, måske man skulle investere i en bedre stang, så ville det måske gå
endnu bedre.

/Lars

Fra : Mureren

Dato : 05-01-03 16:19

"Lars Lind" <llind@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv den tjeneste at købe stangen i en kvalificeret grejforretning som fx.
> Korsholm i Skjern eller tilsvarende forrretning, der har udvalget samt

Det er meget forskelligt hvad der bliver skrevet om sættet på nettet (wheee,
det rimer), men her er en af de gode anmeldelser...
Men sådan er det jo...nogle vil ha' moderen, andre vil ha' datteren
SVENDSEN och bra prylar. Set med Ron Thompson TAUPO RIVER spö, AIRSTEAM
large arbor rulle, X-spole och 2 ENERGY fluglinor för under 1000 - lappen.

Normalpris för #5-6 är 1497:-

Konstaterar att det i dag finns många spön under 800:- som är mycket bra.
TAUPO RIVER är ett av dom. Som dessutom är ett av spöna som Sportfiskarnas
distriksinstuktör i Göteborg, Janne Qvist använder på sina kastkurser och
ger toppbetyg.

Vill ni ha en rulle backing och tafs också, så blir det 920:- resp. 1020:-.

Jag hara bara bra erfarenheter från kursverksamhet av dom flesta Ron
Thompson spöna.

Mureren

Fra : Lars Lind

Dato : 05-01-03 18:12

Jeg foretrækker altid moderen frem for faderen. Selvfølgelig er det altid
en subjektiv vurdering, og vi er jo forskellige mht. temperement og
kasteteknik. Min klare subjektive vurdering er dog stadigvæk, at det er
noget skrammel, og at der findes stænger, der er væsentlig bedre. Køber man
i en ordentlig grejbutik, får man mulighed for at teste de forskellige
stænger, inden man køber dem. Fx. Korsholm har en kastebane med en mindre
sø, således at man kan prøve stangen med forskellige kasteteknikker
(underhåndskast m.fl.). Da ved man hvad man får.

Fra : Henric

Dato : 06-01-03 00:14

Jag hade aldrig köpt ett billigt RT-paket. Aldrig... Surfa hellre in på tex
www.casaja.com och köp ett billigt Poo12 SSD i klass 7 (ett kanonspö till
havsöring eller regnbåge till det priset - en kastkanon)
(http://www.casaja.com/SpoRea.htm). Normalpris är 1500 SEK och Stig slumpar
bort de han har kvar för 500 SEK(!). Sedan kan du ju köpa en 2:a
sorteringslina för 110 SEK hos Henrik på http://www.dan-tackel.com/. Alla
linor jag har köpt har varit riktigt bra och han har full reurrätt. Rulle
köper du tex hos Stig på Casaja också (om han har någon kvar).
Det är lätt att lockas av sådana paket men det är alltid bättre att själv
"göra jobbet" och sätta sig in i vad man ska köpa och sedan välja ut
extraerbjudande som passar.
Lycka till.
Mvh Henric (som inte har något med butikerna att göra)

Fra : Mureren

Dato : 06-01-03 01:17

> [...]
> extraerbjudande som passar.
> Lycka till.
> Mvh Henric (som inte har något med butikerna att göra)

Hhmmm....det ser godt nok ud som om jeg bør lære/læse/lytte lidt mere inden
jeg suser ud og køber fluegrej !
I mellemtiden takker jeg for indkomne forslag og gode råd, det er slet ikke
utænkeligt jeg vender tilbage senere på året med nye spørgsmål

Knæk og bræk...

Mureren