Bundkort til P4 ?
Fra : Henrik

Dato : 05-01-03 01:56

Hej

Nu har skimmet de andre indlæg igennem og jeg har ikke kunne finde nogle der
har spurgt om ovenstående, så det er åbenbart kunmig der er uvidende

Jeg overvejer at købe en P4 og så skal jeg jo også bruge et bundkort, men
hvilket et skal det være ?

Jeg har lavet et par søgninger på www.edbpriser.dk men listen er stadig
uendelig. Så hvis man nu skal lægge en P4 2.4Ghz FSB 533 i, som evt. skal
clockes lidt, hvad skal man så vælge ?

Og hvilket chipset er at foretrække ?

Og så skal det være billigt, og og og.......

Mvh
Henrik

Fra : Uni Bull

Dato : 05-01-03 02:27

Henrik wrote:
> Og hvilket chipset er at foretrække ?

Intel 845PE er meget rost...

> Og så skal det være billigt, og og og.......

Billigt, hurtigt, godt.... pick any two
--
Uni Bull
København K

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-01-03 11:41

<-------------->
> Jeg har lavet et par søgninger på www.edbpriser.dk men listen er stadig
> uendelig. Så hvis man nu skal lægge en P4 2.4Ghz FSB 533 i, som evt. skal
> clockes lidt, hvad skal man så vælge ?
<--------------->
Det er nemmere og billigere at clokke en Intel FSB 400 højere end en 533 FSB
men spørg om det i dk.hardware.overclocking

<------------->
> Og hvilket chipset er at foretrække ?
<------------->
Enig i Intel 845PE

<--------------->
> Og så skal det være billigt, og og og.......
<--------------->
Det er det også, pris forskelden er lille i dag

Fra : Leony

Dato : 06-01-03 10:58

"Henrik" <sahl@THISsnapsANDTHIS.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har skimmet de andre indlæg igennem og jeg har ikke kunne finde
> nogle der har spurgt om ovenstående, så det er åbenbart kunmig der er
> uvidende

Hvor langt tilbage nåede du?
For spørgsmålet har da været oppe en del gange.

> Jeg overvejer at købe en P4 og så skal jeg jo også bruge et bundkort,
> men hvilket et skal det være ?

Asus, Gigabyte, Abit eller Soyo.
Prisen afhænger så af dine krav til features (USB2, LAN, RAID osv).

> Jeg har lavet et par søgninger på www.edbpriser.dk men listen er
> stadig uendelig. Så hvis man nu skal lægge en P4 2.4Ghz FSB 533 i,
> som evt. skal clockes lidt, hvad skal man så vælge ?

Enig med -=Madsen=-

> Og hvilket chipset er at foretrække ?

Intel chipset.
Ikke SiS eller VIA.

> Og så skal det være billigt, og og og.......

Hvad er billigt?
Personligt synes jeg 1000 kr for et godt bundkort er billigt, men det
hjælper ikke så meget hvis billigt for dig er 500 kr.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/