Opgradering af gammel Hardware, hvilken en~
Fra : ODB

Dato : 04-01-03 23:38

Jeg er på udkig efter noget opgraderings hardware til min PC, jeg har
kigge på to systemer AMD og Intel hvilken en af dem skal jeg vælge, og
prisen har en betydning :)

En af mine største prioriteter udover hastigheden, er støjen, jeg er træt
af den larm.

Det er fundet på edbpriser.dk

SkærmKort : 3D Blaster GeForce4 MX440 TV-Out AGP / 64MB DDR /
2048x1536 / GeForce4 MX440 745 kr

CPU : Athlon Thoroughbred XP 2400+ (2000MHz) Socket A / FSB 266MHz
1.540 kr.

Mothercard : ASUS / A7V333-X-LAN ATX Socket A / KT333 / 6PCI-1AGP /
IDE133 / LAN / USB2.0 840 kr.

RAM : Kingston 512MB PC2700 / 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1.
Parts 1.258 kr.

Blæser : Silent Storm A1288 Cooler / Socket 478 / Socket A /
Socket370 298 kr.

Power supply : Power Supply ATX Lownoise 400W ATX 469 kr.

Ialt Kr. 5150,-

---------------------------------------
ELLER----------------------------------------------------------

SkærmKort : 3D Blaster GeForce4 MX440 TV-Out AGP / 64MB DDR /
2048x1536 / GeForce4 MX440 745 kr

CPU : Pentium4 Northwood2 2.4GHz Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz
1.789 kr.

Mothercard : ASUS / P4S8X ATX LAN Socket 478 / SiS648 / 6PCI-0ISA-
1AGP / IDE133 / LAN 960 kr.

RAM : Kingston 512MB PC 2700 / 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1.
Parts 1.258 kr.

Blæser : Silent Viking SE With Light - A1462 Cooler / Socket 478 349
kr.

Power supply : Power Supply ATX Lownoise 400W ATX 469 kr.

Ialt Kr. 5570,-

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-01-03 11:33

Jeg ville til en hver tid vælge Intel P4

<---------->
> Mothercard : ASUS / P4S8X ATX LAN Socket 478 / SiS648 / 6PCI-0ISA-
> 1AGP / IDE133 / LAN 960 kr.
<----------->
Men find et andet Motherboard, Intel P4 system køre mest stabilt med Intel
chipset..
eks. MSI MS-845PE-Max2 ATX til Kr. 969,-

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797973

Alt det med AGP x8 går der sikkert mange år før vi kan mærke da Agp x4 knap
er udnyttet den dag i dag
Og det er slet ikke noget du vil kunne mærke med et lavpris MX grafikkort
heller ikke om det så enda understøttede
Agp x8 ...

Fra : Leony

Dato : 05-01-03 14:32

"ODB" <ODB@fejlvibeholm_fejl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen har en betydning :)
> En af mine største prioriteter udover hastigheden, er støjen, jeg er

Jeg ville vælge Intelsystemet, med et bundkort med Intelchipset.
Synes absolut heller ikke AMDsystemet lyder tosset, men jeg er mest til
Intel.

Silent Vikingen er dejlig støjfri (i mine ører). Hvis du ikke har brug for
et så kraftigt grafikkort, så var det måske værd at overveje et med passiv
køling eller et hvor man uden problemer kan slukke blæseren.

Husk på at en strømforsyning der er solgt som LowNoise, måske ikke er helt
så lownoise som du havde regnet med.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ODB

Dato : 06-01-03 18:25

Det var en god ide med de andet bundkort, stabilitet er lige det jeg også
er efter, men jeg vil også gerne kunnne spille nogle spil så jeg tror jeg
holder mig til det skærmkort, men er der nogen der ved om det skærmkort
lamer, hvor mange DB sådan cirka?

Tak for hjælpen.

ODB