Backup
Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-01-03 23:08

Hejsa

Jeg har anskaffet mig en Sony SDT-7000 tapestreamer. Der står i spec.
at den kan klare 4-8 GB data på et bånd. Hvordan får man den til at
klare 8 GB?
Jeg bruger det backupsoftware der ligger i Windows NT 4.0 Workstation.
Som er operativsystemet på computeren.
Er det fordi det program ikke understøtter det? Hvis dette er
tilfældet er der så nogen der kan anbefale et andet program?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen Michael

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 04-01-03 23:37

> [...]
> Er det fordi det program ikke understøtter det? Hvis dette er
> tilfældet er der så nogen der kan anbefale et andet program?

Nu står backup programmet fra NT4 ikke helt klart i min hukommelse, men jeg
mener ikke at der er lavet ret meget om på det i de senere versioner af
windows.

Der skulle være et sted der hedder noget i retning af "options" eller
"advanced options" hvor du kan markere om den skal komprimere data hvis det
er muligt (mener det er default). Med denne feature slået til vil den
forsøge at komprimere data så meget som muligt og man antager i
specifikationerne at den vil kunne komprimere data med en faktor mellem 1 og
2 i gennemsnit. Dvs. der kan ligge 4Gb på et bånd ved ingen komprimering og
8Gb ved optimale betingelser. Min erfaring er at der kan ligger mellem 5 og
6Gb på et bånd, men det afh. meget af hvilke data du kopierer.

Mvh. Brian