RAM
Fra : Carsten Jensen

Dato : 04-01-03 23:07

Hej,

jeg håber det er den rigtige gruppe jeg er i. Jeg har en IBM aptiva
2171-79G, hvor jeg har 128 mb ram. Jeg vil så gerne have flere ram i, men
har svært ved at finde ud af hvilken type. Jeg var idag nede i det lokale
edb center, men de mente det var nogle spec. ram som skulle i.
Mit spørgsmål går så ud på hvordan finder jeg ud af hvilke ram der skal i?

mvh.

Carsten

Fra : pivnu

Dato : 04-01-03 23:19

Efter hvad jeg sådan lige kan se hos IBM, så kunne det være (SD?) PC100
RAM.
Kan du ikke læse det på ram-stangen? Evt. hvis det er et nr på, så slå det
op på Google.

--
M.v.h.
Lene

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-01-03 11:05

øøhh der står 11S7216164AØNABØ
1FLW

ibm FRUPN36L9100

(ca. 90 "tænder" og 8 sorte blokke)

Jeg har prøvet at søge derinde men kan ikke rigtig finde noget.
Håber i kan hjælpe mig

mvh

Carsten

Fra : x

Dato : 04-01-03 23:37

Af med låget se hvad der står på den ramblok der er i din maskine
Har selv en Ibm Intel pen 3 hvor jeg har sat 128 mb ram (pc 133 ram)
ikke noget spec ram
--

"Carsten Jensen" <Carsten.rikke@(no spam)jensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e175aff$0$47421$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : René Prebendorf

Dato : 05-01-03 08:26

> [...]
> edb center, men de mente det var nogle spec. ram som skulle i.
> Mit spørgsmål går så ud på hvordan finder jeg ud af hvilke ram der skal i?

Kigger i manualen på side 177. Manual kan hentes her:
ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/aptiva/09n8589.pdf

Citat:

The 2170/2171/2172 system board has two DIMM sockets. A maximum of
256MB memory may be installed. You can install 8 MB,16MB, 32MB, 64MB,
or 128MB PC-100 DIMM in any sockets and with any combinations.
NOTE: Some system boards require that DIMM socket number one be
occupied. If after installing memory the system does not boot
successfully and both DIMM sockets are not occupied, switch the DIMM
to the unoccupied socket and reboot the system.

Citat slut.

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : x

Dato : 05-01-03 14:48

Jeg syntes du skulle prøve dette program det er et kanon program
der siger alt om din pc SiSoft Sandra 2003 PRO og kan findes på denne adr.
http://www.staticfree.net/kewl/
Når du har det nede install programmet
kør der efter System Summary
der står hvilke ram du har nu