Erfaring med Mailme's news-server
Fra : Henning

Dato : 04-01-03 22:24

Eftre TDC's nedskæring af news-server søger jeg et godt (og billigt
alternativ.
Her dukkede bl.a. www.mailme.dk op. For 139,- om året er der adgang
til bl.a. en news-server. Men der står intet om hastighed,
retentiontime o.a. Hvem kan fortælle mig noget om det?
(TDC har som bekendt sat retentiontime ned til 48 timer, hastigheden
er 256Kbit

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-03 22:45

Henning <newsmail@mailme.dk> skrev :

>Her dukkede bl.a. www.mailme.dk op. For 139,- om året er der adgang
>til bl.a. en news-server. Men der står intet om hastighed,

Dur ikke.

Medmindre der er sket en markant forbedring indenfor de sidste
to-tre måneder.

Fra : Simon...

Dato : 05-01-03 11:49

> [...]
> retentiontime o.a. Hvem kan fortælle mig noget om det?
> (TDC har som bekendt sat retentiontime ned til 48 timer, hastigheden

hvis du savner ng meget kan jeg anbefale easynews.com som jeg selv bruger
som sekundær.
de har vidst omkring 30dages retention og ved en 2-3 tråde henter jeg altid
med 2mbit hos dem.

de er godt nok lidt dyere, men hvis man bare bruger dem til fillings, går
det lige :)

10$/6gb/mnd

mvh.Simon

Fra : Henning

Dato : 05-01-03 21:20

> [...]
>med 2mbit hos dem.
>
>de er godt nok lidt dyere, men hvis man bare bruger dem til fillings, går

Det irriterer mig med begrænsninger - lige nu tester jeg
http://news.astraweb.com/ som ikke har begrænsninger. Til gengæld er
deres grupper stort set ubrugelige pga. ukomplette indlæg
6G er meget vil nogen sige - javist, måske for nogen! Men henter du et
par film og lidt musik, er du lynhurtigt oppe i mængderne!
Iflg. mit DU-meter har jeg i dag hentet knap 2G, i går knap 3G!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Simon...

Dato : 06-01-03 11:52

> [...]
> par film og lidt musik, er du lynhurtigt oppe i mængderne!
> Iflg. mit DU-meter har jeg i dag hentet knap 2G, i går knap 3G!

jeg bruger det også kun til fill, eller gjorde i hvert fald før tdc blev
langsomme.. så rækker 6gb rimeligt langt !
mvh.Simon
ps. du må lige skrive dine erfaringer hvis du prøver andre udbydere... men
jeg har prøvet et par stykker og easynews var dem med
flest hele filer og god hastighed