hal.dll mangler / HD-skuffe
Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 04-01-03 21:49

Jeg står med et lidt underligt problem: I min PC'er har jeg en
HD-skuffe som jeg tidligere brugte til sikkerhedsbackup. Nu har jeg
imidlertid købt en ny ramme med 2 extra skuffer, således at jeg kan
køre med forskellige styresystemer, alt efter hvilken skuffe jeg har
isat. Hidtil ingen problemer, men nu hvor jeg har monteret den min
harddisk i den nye HD-skuffe vil Windows ikke starte (XP pro, UK).
Under boot får jeg en besked om at filen <windows>\system32\hal.dll
mangler. Jeg prøvede så at isætte en kopi af min HD, med samme
resultat. Men så snart jeg satte HD'en i den gamle skuffe eller
direkte på kablet var der ingen problemer.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få løst dette problem?

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-01-03 23:02

"Søren Bo Rødgaard Henriksen" <sbrh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> direkte på kablet var der ingen problemer.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at få løst dette problem?

Der er lidt info her om hal.dll:

http://www.windows.no/win_hald.php

Kan det være noget med at det måske er en ATA33 skuffe?

- Martin

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 05-01-03 01:33

On Sat, 4 Jan 2003 23:02:18 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Kan det være noget med at det måske er en ATA33 skuffe?

Skuffen hedder BT-10 og der står at den er beregnet for ATA33, 66, 100
og 133.

Endvidere står der, at det er en AE model.