Udskiftning af bundkort
Fra : Lars Vinther

Dato : 04-01-03 20:30

Jeg har i øjeblikket et bundkort, som kører med SD-RAM og har en Athlon XP
1700+ monteret. Jeg tror nok FSB'en er 266 Mhz eftersom det er det typiske
for XP modellen.
Da jeg udskiftede mit gamle grafikkort (Geforce 2 MX 400) til et Geforce 4
Ti4200 fik jeg selvfølgelig en forbedring i 3d-ydelsen (målt i 3dmark
2001...jeg fik 7000 points), men jeg har set folk med samme cpu og
grafikkort få meget højere score (op imod 9000 points). Jeg tror at det
skyldes mine RAM som er PC133.

Mit spørgsmål er så: Hvor meget vil det hjælpe min 3D ydelse hvis jeg købte
et bundkort med følgende specifikationer til min XP 1700+?

ASUS - A7V333 - X-LAN ATX

CPU: AMD Athlon / Athlon XP / Duron ~2.7 GhZ+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT333
FSB: 200/266/333 Mhz
Slots: 6xPCI, 1xAGPx4,6xUSB 2.0, LAN 10/100
IDE: 4xUltraDMA/133
Ram: 3x184 pins DDR (PC2700)
Cache: On Chip

I øjeblikket kører jeg med 768 MB SD-RAM, men vil gå ned til 512 MB RAM med
det nye bundkort.

På forhånd tak for hjælpen
Lars

Fra : Leony

Dato : 05-01-03 21:04

"Lars Vinther" <lars.vinther@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er så: Hvor meget vil det hjælpe min 3D ydelse hvis jeg
> købte et bundkort med følgende specifikationer til min XP 1700+?

Populært sagt så giver DDR-RAM ca 10-15% bedre ydelse end SD-RAM.

Synes ikke at du skal skifte for at få flere point, men derimod hvis du
synes ydelsen halter.
Hvis du er tilfreds med dit systems ydelse så spar pengene.

De ved garanteret en hel masse om 3D point og lignende i grafikkortsgruppen.
Du kan sikkert også finde en masse scores for dit kommende system i
MadOnion's Online Resultbrowser.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/