Lokalhistoriske arkiver
Fra : Lykke Juhler

Dato : 04-01-03 19:36

Hej

Jeg søger adresser på evt. lokalhistoriske arkiver i sognene: Højst,
Hostrup, Ubjerg som alle ligger lige op ad den nuværende dansk-tyske grænse.

Er der nogen der kan være behjælpelige?

Med venlig hilsen

Lykke Juhler
fam.juhler@tcnmail.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-01-03 20:30

"Lykke Juhler" <fam.juhler@tcnmail.dk> skrev Sat, 4 Jan 2003 19:35:54
+0100

http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/Arkivvejviser.htm

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 04-01-03 20:50

"Lykke Juhler" <fam.juhler@tcnmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg søger adresser på evt. lokalhistoriske arkiver i sognene: Højst,
> Hostrup, Ubjerg som alle ligger lige op ad den nuværende dansk-tyske
grænse.

Prøv http://www.lokalarkiver.dk

Svend Aage

Fra : Lykke Juhler

Dato : 05-01-03 11:40

> Prøv http://www.lokalarkiver.dk
>
> Svend Aage

Tak til både Arne og Svend Aage for linket, -jeg kan dog se, at det er ikke
alle arkiver der er med i samarbejdet desværre, -men jeg må gå ud fra at det
arkiv jeg skal bruge er Tønder Lokalhistoriske arkiv.
Hvis ikke de kan hjælpe mig, må de i det mindste kunne henvise mig til det
rigtige sted.

Endnu engang tak for hjælpen.

Hilsen

Lykke
fam.juhler@tcnmail.dk

Fra : KaNi

Dato : 05-01-03 23:10

Hej Lykke

Søgning på www.Krak.dk giver dette:

Lokalhistorisk Arkiv for Tønder Kommune
Biblioteket
Richtsensgade 10
6270 Tønder
Tlf: 74723326
Fax:74723321

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Lykke Juhler

Dato : 06-01-03 14:42

> Hej Lykke
>
> Søgning på www.Krak.dk giver dette:
>
> Lokalhistorisk Arkiv for Tønder Kommune
> Biblioteket
> Richtsensgade 10
> 6270 Tønder
> Tlf: 74723326
> Fax:74723321
>
> Med venlig hilsen
>
> KaNi

> http://www.kandu.dk/

Hej KaNi

Tak for oplysningen, -den adresse var faktisk med på begge de to ovennævnte
links som jeg fik. Jeg var bare ikke sikker på om det var det nærmeste
arkiv, -da det er omkringliggende sogne.

Men nu har jeg prøvet at sende dem en e-mail med mine spørgsmål, -og så må
de kunne henvise mig, hvis det alligevel ikke var det rigtige sted.

Endnu engang tak!

Hilsen Lykke
fam.juhler@tcnmail.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 06-01-03 19:55

Jeg har selv brugt arkivet, og de er utroligt hjælpsomme og ikke mindst
vidende om stort set alt, hvad der har foregået i området igennem de sidste
mange hundrede år.

Specielt skal frenhæves Jørn Q. Jacobsen, som jeg fik en masse hjælp af, da
jeg besøgte arkivet sidste efterår.

Ring i forvejen og aftal besøget, så får du en uovertruffen servive (vi fik
både kaffe & kage og en masse andre histtorier).

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk