MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Findes der et program a'la stifinder man k~
Fra : Storkøbenhavn

Dato : 04-01-03 19:18

og som gerne understøtter brug af mus..........

Altså et program/.exe der kan aktiveres efter opstart via startdiskette

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 19:43

"Storkøbenhavn" <softwareNOSPAM@software.dk> skrev i en meddelelse
> og som gerne understøtter brug af mus..........
>
> Altså et program/.exe der kan aktiveres efter opstart via startdiskette

Jae, hvis du mener til at bladre en disc igennem og se hvad der er på den så
kan "edit.exe" bruges, den kan stryres med mus hvis du lige læser driveren
ind til det, men det er nu ikke nødvendigt.
(til w98)
(xp og w2k har ikke dos)

Mvh Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-01-03 20:58

Storkøbenhavn wrote:
> og som gerne understøtter brug af mus..........
> Altså et program/.exe der kan aktiveres efter opstart via
> startdiskette

Hvad med gode gamle norton-commando?

mvh
Henning

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-01-03 00:25

Henning Præstegaard wrote:
> Hvad med gode gamle norton-commando?

Ja - den kører ihvertfald fint i XP i et vindue eller fuld skærm
!

Eneste problem er Windows lange filnavne, som den ikke
kan finde ud af - kun de korte (8+3) DOS-navne......

Jeg bruger version 5.0 for DOS til mange ting, da jeg finder den
meget nemmere at bruge end de værktøjer, der er i Windows...

Men jeg er nok også lidt handikappet af at have været med
fra de gode gamle DOS-dage

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-01-03 20:55

Jan Vestergaard wrote:
> Ja - den kører ihvertfald fint i XP i et vindue eller fuld skærm

Der hoppede kæden af. Prøv at læse hvad der står i emnefeltet.

> Eneste problem er Windows lange filnavne, som den ikke
> kan finde ud af - kun de korte (8+3) DOS-navne......

Net op gammelt bras.

> [...]
> meget nemmere at bruge end de værktøjer, der er i Windows...
> Men jeg er nok også lidt handikappet af at have været med

Njaa jeg ved ikke. Jeg har også været med fra DOS3.3 og jeg savner
absolut ikke NortonCommando i hverdagen. Faktisk synes jeg af de
indbyggede værktøjer i WindowsXp langt dækker dagligdags brug.

mvh
Henning

Fra : ferling

Dato : 04-01-03 22:16

"Storkøbenhavn" skrev d. 04-01-03 19:18 dette indlæg :
> og som gerne understøtter brug af mus..........
>
> Altså et program/.exe der kan aktiveres efter opstart via
startdiskette

Hvilket filsystem bruger du ?
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 05-01-03 01:42

ferling wrote:

> Hvilket filsystem bruger du ?

Fat32

Fra : ferling

Dato : 06-01-03 02:08

"Storkøbenhavn" skrev d. 05-01-03 01:42 dette indlæg :

> Fat32

Hej igen, jeg havde ikke tænkt mig ordentligt om. Jeg ville foreslå
Total Commander, men den skal have en grafisk brugerflade og idéen med
Norton Commander, som TC er en windowsudgave af, er ikke så god fordi
den ikke kan arbejde med lange filnavne - så jeg er kørt lidt fast.
Måske du kunne skitsere hvad du vil opnå - er det noget med dataredning
?
I OS/2 kan man sagtens finde programmer på 50 kb der giver en grafisk
brugerflade, men jeg ved ikke om den slags findes i windowsmiljøet. Dér
kan man også finde en Norton Commanderklon - File Commander der kan alt,
men kan køre uden grafisk brugerflade. Jeg har en diskette med et
mini-OS/2 warp3 der kan boote kontakte HPFS og køre FC. Det er såvidt
jeg kan se det du har brug for bare til windows. Jeg kunne også
forestille mig at det nemt ville kunne lade sig gøre i linux.
Hvis der er nogen der kan hjælpe ville jeg også selv lære noget nyttigt.

http://www.kandu.dk/