Line valg ?
Fra : Palle [2720]

Dato : 04-01-03 18:16

Til mit Ambassadeur Pro Rocket 7000c søges lidt gode råd med hensyn til line

Jeg har en 0.50 nylonline på som nu trænger til udskiftning, skulle jeg evt.
inverstere i en spunden line ?

Jeg fisker lidt fra kyst (meget lidt) og ellers fra kutter har planer om en
tur til det gule rev til sommer

evt link til forhandler

mvh Palle

Vanløse

Fra : *¨* kent *¨*

Dato : 04-01-03 19:37

On Sat, 4 Jan 2003 18:16:15 +0100 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Palle
[2720] wrote:

>Til mit Ambassadeur Pro Rocket 7000c søges lidt gode råd med hensyn til line
>
>Jeg har en 0.50 nylonline på som nu trænger til udskiftning, skulle jeg evt.
>inverstere i en spunden line ?

Jag använder Berkley Fireline 0,39 mm på ABU 7000-rullar, och är mycket
nöjd med det. Linan är så tjock att det fungerar även från kutter/turbåt
(där det är större risk att linan nöts av mot båten eller mot andra
fiskares utrustning). Men sätt några meter 0,60 mm nylonlina längst ut
(slagline) när du fiskar.

<klipp>

Fra : Allan

Dato : 04-01-03 22:27

0,50!!! Det bruger du da vel ikke på kysten?
Fireline er fint til kystfiskeri eller kastefiskeri,men til decideret
pirkefiskeri,vil jeg anbefale fletline,da fletlinen er mere stabil,når der
rigtig er flex på klingen.
Der skal ikke meget til,før firelinen begynder at flosse,jeg er tit på havet
og er nået frem til til fletlinen er mit bedste valg.Det eneste problem er
ved krydsede liner,det er noget skrammel,der er nylonlinen,det nemmeste at
rede ud.
Ved kystfiskeri og brug af fireline,ved ikke om du fisker med bobleflåd og
flue,hvis ja,bør du lave et forfang af nylonline,da firelinen ofte
springer,ved tilslaget.
Allan

Fra : *¨* kent *¨*

Dato : 04-01-03 23:02

On Sat, 4 Jan 2003 22:26:31 +0100 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Allan
wrote:

> [...]
>rigtig er flex på klingen.
>Der skal ikke meget til,før firelinen begynder at flosse,jeg er tit på havet

Jag har använt Fireline i flera år, till allt från abborre (Fireline 0,17
mm på en Ambassadeur Mörrum SX1600C) till stortorsk (Fireline 0,39 mm på
flera rullar), och har aldrig varit med om att linan börjat "flosse". Om du
har det problemet så skall du nog se på dina linringar om de är hela och
rena.

<klipp>

Fra : Allan

Dato : 05-01-03 00:15

Det er de,men som selv skriver du bruger lidt nylonline hvis linen kommer
under båden,jeg har dårlige erfaringer med at "blande" liner så det gør jeg
ikke.
Jeg har også prøvet et par gange,ved kontakt med storfisk,at firelinen
knækker et tilfældigt sted,det har jeg ikke prøvet med flettet line.Men det
er jo smag og behag,jeg bruger dog fireline på kastestangen når jeg,er på
havet.
Allan