MS Windows
briani 27239
Ændre drevbogstaver
Fra : Martin Helbo

Dato : 04-01-03 18:02

Jeg vil gerne have ændret drevbogstaverne på min brænder og mit cd-rom drev,
hvordan gør jeg det?
I partition magic kan jeg ændre bogstaverne for harddiskene, men ikke
cd-drevene.

/Martin Helbo

Fra : Bent E.

Dato : 04-01-03 19:59

> [...]
drev,
> hvordan gør jeg det?
> I partition magic kan jeg ændre bogstaverne for harddiskene, men ikke

Hvis W98, så:
Kontrolpanel/System/Enhedshåndtering/CD-drev/Egenskaber/Indstillinger.
så går resten af sig selv.

Mvh
Bent E.

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 21:56

Hej Martin

Hvilket system køre du

MVH
M Thaulow

http://www.kandu.dk/

Fra : ferling

Dato : 04-01-03 22:06

"Martin Helbo" skrev d. 04-01-03 18:02 dette indlæg :
> [...]
drev,
> hvordan gør jeg det?
> I partition magic kan jeg ændre bogstaverne for harddiskene, men ikke

Hvis winNT (w2k, xp) så - my computer | manage | disk management
Pas på, det er lige så farligt som fdisk.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 22:47

"ferling" <ferling.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> drev,

> Hvis winNT (w2k, xp) så - my computer | manage | disk management
> Pas på, det er lige så farligt som fdisk.

Og hvis den er dansk er det
kontrolpanel/administration/computeradministration-diskhåndterring og
højreklik på cd drev
Det er ikke farligt så længe du ikke vælger et bogstav der er i brug som HD

Mvh Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-03 00:01

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke farligt så længe du ikke vælger et bogstav der er i brug som
HD

> Mvh Jens

Hvilket heller ikke er farligt, idet bogstaver som er i brug, slet ikke
optræder som muligt emne, når man vil skifte bogstav. Kun de ledige
bogstaver står i rullelisten.
Så hvis man f.eks. har et d og et e drev, som man vil bytte om på, er man
nødt til først at skifte d til f.eks. f, således at d bliver ledigt. Så kan
man skifte e til d og derefter er e jo ledigt, så man kan skifte f til e.

Kurt

Fra : ferling

Dato : 05-01-03 03:32

Med farligt mente jeg bare at man kunne slette en partition på et
ikke-systemdrev - hvis det nu er ens datadrev er det jo ikke så godt
(hvis man ikke har en ny sikkerhedskopi).
Når man ikke skal andet end skifte drevbogstav på et cdromdrev er det
nok rigtigt at det er meget smart at tage det fra enhedshåndtering og så
egenskaber for cd-drevet, så kan man ikke komme til at slette data.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 05-01-03 03:46

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> man skifte e til d og derefter er e jo ledigt, så man kan skifte f til e.

Du har ret, det havde jeg lige glemt (at man kun kan vælge bogstaver som
ikke er i brug)
Og hvis man begynder at flytte C så brokker w2k eller xp sig nok en del
inden den accepterer det.

mvh Jens