MS Windows
briani 27239
Kan DOS-program køre i XP?
Fra : Jensen

Dato : 04-01-03 17:21

Jeg stårt for at anskaffe en ny PC der skal køre XP. Men jeg har
en gammel DOS database, som jeg nødig vil undvære. Kan den køre
under XP? Venligst Jørgen Jensen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-03 19:43

Jensen wrote:
> Jeg stårt for at anskaffe en ny PC der skal køre XP. Men jeg
> har en gammel DOS database, som jeg nødig vil undvære. Kan den
> køre under XP? Venligst Jørgen Jensen.

Formentlig.......

Jeg bruger flere DOS-programmer, der kører OK - f.x.
bruger jeg meget Norton Commander 5.0 for DOS, der
kører meget fint......

Jeg har også tidligere brugt WordPerfekt for DOS -
og den kører/kørte også fint i XP........

Men om dit database-program lige er et program,
der ikke kan, det ved jeg ikke......

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : ferling

Dato : 04-01-03 21:56

"Jensen" skrev d. 04-01-03 17:21 dette indlæg :
> Jeg stårt for at anskaffe en ny PC der skal køre XP. Men jeg har
> en gammel DOS database, som jeg nødig vil undvære. Kan den køre
> under XP? Venligst Jørgen Jensen.

Du bør prøve din database på et XP-system. Det mest sandsynlige problem
kan være at programmet vil skrive direkte til harddisken og det er en
risikabel affære hvis det overhovedet kan lade sig gøre - det kan
ødelægge databasen.
så prøv og se om du får en fejlmeddelelse om at programmet har forsøgt
at få direkte adgang til harddisken.
Du skriver ikke hvilket program det er, men jeg ved at nogle versioner
af Navision Navigator og Lotus Magellen giver disse problemer.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Jensen

Dato : 06-01-03 18:29

Jensen skrev:

>Jeg stårt for at anskaffe en ny PC der skal køre XP. Men jeg har
>en gammel DOS database, som jeg nødig vil undvære. Kan den køre
>under XP? Venligst Jørgen Jensen.
Tak til Jan Vestergaard og Søren for hjurtige svar. Jeg løber an
på, at programmet virker. I øvrigt hedder programmet Asksam og er
i sin DOS version genialt let at håndtere og hurtigt. I den
senere Windows version knapt så smart. Venligst Jørgen Jensen