Maybe OT: Netværkskabler, stik og dåser.. ~
Fra : Thomas

Dato : 04-01-03 12:25

Hej..

da jeg snarligt skal opsætte et ret stor netværk har jeg et par relevante
spørgsmål.

Hvor langt kan jeg trække et netkabel fra en ADSL linie uden at det giver
problemer.. det er ret relevant da jeg godt kan nå ud på omkring 150-200m.

Mht. kabler os diverse.

Netværkskabel i ruller: hvor kan jeg få det billigst?
Stik og dåser: igen hvor kan de fås billigst.?
er der andet jeg skal bruge i forhold til samling af kabler og dåser?

er det vanvittigt svært at samle kabler med stik og dåser??
Evt, link til guide på nettet om hvorlede et sådant kabel samles.

det var vist det hele.. jeg håber at der er nogen der har lidt guldkorn til
mig.

Venligst

Thomas

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 13:38

"Thomas" <BrunsvigerGRRRRRRR@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer.. det er ret relevant da jeg godt kan nå ud på omkring 150-200m.

Standarden lover 105 meter, men der kan rækkes længere.
Kablerne _skal_ samles rigtigt for at virke på de store afstande.
Det er ikke så længe siden der blev lavet et 300meter kabel som kunne bruges
med gode netkort, men ikke med billige netkort.

> Mht. kabler os diverse.
>
> Netværkskabel i ruller: hvor kan jeg få det billigst?
> Stik og dåser: igen hvor kan de fås billigst.?
> er der andet jeg skal bruge i forhold til samling af kabler og dåser?

www.greenline.dk har vist det hele til fornuftige penge for private, men
du skal vide hvad du vil have er min erfaring med dem.

> er det vanvittigt svært at samle kabler med stik og dåser??
> Evt, link til guide på nettet om hvorlede et sådant kabel samles.

Det er ret nemt at samle, det svære er at få de rigtige farver de rigtige
steder.

> det var vist det hele.. jeg håber at der er nogen der har lidt guldkorn
til
> mig.
her er en del om kabling :
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=search&q=kabling

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-03 00:08

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]

Du skal lige vide, at det er noget nemmere hvis du køber kablet i kasser...
Så kan du trække kablet ud af kassen, uden at skulle have en afruller.

> Det er ret nemt at samle, det svære er at få de rigtige farver de rigtige
> steder.

hvorfor er det svært at få sat ledningerne i de rigtige steder??

Der er da tydelig markering hvor det skal sættes i.. Jeg synes Lexcoms´stik
er giniale til at montere...

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-01-03 09:42

Bjarke Hansen wrote:
> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Du skal lige vide, at det er noget nemmere hvis du køber kablet i kasser...
> Så kan du trække kablet ud af kassen, uden at skulle have en afruller.

Det har jeg prøvet - kablet ligger rullet sammen inde i "kassen" og
bliver derfor snoet når man trækker det ud.
Der bliver nemt nogle ubehagelige krøller på kablet når det er snoet for
meget.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-03 16:47

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> [...]
> bliver derfor snoet når man trækker det ud.
> Der bliver nemt nogle ubehagelige krøller på kablet når det er snoet for

Det som vi bruger i firmaet,,, ofte AMP netconnect Cat6, er deres nyeste
kasser ikke noget problem.... De er jo rulllet op på en speciel måde inde i
kassen..

Det kan da godt være at der stadig er nogel producenter der har problemer
med deres kabelkasser...

Fra : FreeAgent

Dato : 08-03-04 12:17

Jeg har lige købt en netværkspakke med følgende :

50 meter UTP kabel
4 x 1.5 meter farvede patch kabler
8 x stik med hætter
4 x 2-port bokse til vægmontering
4 x låg
1 x Afisoleringstang
1 x stikholder
8 x RJ45 stik
1 x RJ45 monteringstang

FOR KUN 539,- !!!!

hos www.tjdata.dk i Odense ...........

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-03 18:19

On Sat, 4 Jan 2003 13:38:29 +0100, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

> Standarden lover 105 meter, men der kan rækkes længere.

På ethernet? Du mener 100 m.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Holst Larsen

Dato : 04-01-03 19:03

> Stik og dåser: igen hvor kan de fås billigst.?

For helhedens skyld er der også Kroghs Elektronik : http://www.keas.dk
Mere præcist denne side :
http://www.keas.dk/store/comersus_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=4
2

Jeg synes generelt vægdåser er dyre!
Kroghs Elektronik er nok ikke billigt, men de har et lidt andet udvalg end
http://www.greenline.dk så vidt jeg kan se.

Mvh.
Morten Larsen