Stor harddisk...
Fra : Magnus

Dato : 04-01-03 12:01

Jeg skal have en stor harddisk da jeg redigere noget video og det kræver jo
plads.

Så så jeg en denne "180 GB IBM DeskStar 180GXP" men jeg et ikke rigtig klar
over om der er noget som jeg skal sokre mig inden jeg bestiller den. Jeg har
XP og en IDE controller til at styre mine øvrige harddiske.

Vil der være noget i vegen for at sætte denne HD til eller er det en dårlig
HD skal jeg hellere finde en anden eller hvad kan anbefales...?

/Magnus

Fra : MaRk

Dato : 04-01-03 12:14

> Så så jeg en denne "180 GB IBM DeskStar 180GXP"

Jeg ville ikke vælge en IBM disk, har hørt en del om at de bryder sammen og
sådan.
I sidste uge brændte en af mine venners IBM disk af.

Den koster også 2519,-

Hvis jeg var dig ville jeg vælge to stk Seagate V på 120 gb. tilsammen 240gb
pris tilsammen: 2798

Eller en WD caviar Hi-performance på 180gb til 2498,-

Sidst nævnte kender jeg dog ikke noget til, synes bare den så god ud.

Mvh
MaRk

Fra : Aezay

Dato : 04-01-03 16:48

> Så så jeg en denne "180 GB IBM DeskStar 180GXP" men jeg et ikke rigtig klar
> over om der er noget som jeg skal sokre mig inden jeg bestiller den.

For guds skyld hold dig fra IBM harddiske!!!

/Anders

Fra : danni plougmann

Dato : 04-01-03 17:40

> For guds skyld hold dig fra IBM harddiske!!!
>
> /Anders

var det ikke kun gxp75 og gxp60 der var fejlbehæftede og gav ibm harddiskene
det dårlige ry.

køre selv med maxtor diske, en 30gb og en 80gb
har aldrig haft problemmer med dem.

/danni plougmann

Fra : MaRk

Dato : 05-01-03 13:04

> var det ikke kun gxp75 og gxp60 der var fejlbehæftede og gav ibm
harddiskene
> det dårlige ry.

Det ved jeg ikke men jeg ville da ikke have lyst til at prøve og se om de
nye virker

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-01-03 17:51

On Sat, 4 Jan 2003 16:47:31 +0100, "Aezay" <spam@safe.com> wrote:

>For guds skyld hold dig fra IBM harddiske!!!

Ja, jeg må også tilslutte mig koret af folk, der advarer mod IBM
harddiske. Jeg købte i sin tid en 45Gb harddisk i 75GXP serien. Efter
7-8 måneder begyndte den en gang imellem at lave nogle svage
metalliske skurrende lyde. En reklamation blev pure afvist, da der
ingen håndgribelig fejl er på den. Med andre ord: Jeg kunne bare sidde
og vente på at harddisken gik rigtigt i stykker.

Sådan en harddisk turde jeg dog ikke fortsætte med at bruge, så jeg
købte en anden IBM disk fra deres dengang helt nye serie: 60GXP. Den
har sådan set kørt fint, men jeg har hørt/læst om MANGE, der har fået
byttet deres 60GXP grundet et crash. Og min egen er endda en enkelt
gang kommet med en S.M.A.R.T. advarsel.

Retfærdigvis skal det da lige nævnes at min gamle GXP75 disk stadig
kører uden problemer (andet end den metalliske lyd, der med tiden er
taget til i styrke). Men jeg tør ikke bruge den til noget som helst
vigtigt.

Nu kører jeg på en Maxtor DiamondMax+9 med 8Mb cache. Om den så er
bedre, det må tiden vise. Den er i hvert fald overordentlig støjsvag.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Mikkel

Dato : 04-01-03 21:35

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg må også tilslutte mig koret af folk, der advarer mod IBM
> harddiske. Jeg købte i sin tid en 45Gb harddisk i 75GXP serien. Efter

Ditto her. Har en 60gb liggende på hylden som er brændt af - græde hulke -
så nu skal jeg lige have fundet ud af hvor jeg skal sende den hen efter IBM
har ændret procedure for indsending af harddiske med fejl.
Uanset hvad - om det er en uheldig serie eller hvad - så er jeg færdig med
IBMs harddiske.

/Mikkel

Fra : Tinky Winky

Dato : 05-01-03 21:26