Problemer med installationen af mandrake 9
Fra : JP

Dato : 04-01-03 11:52

Hej
Jeg vil gerne installere mandrake 9 på en pc med følgende spec.:

P4 2,4 Ghz
512MB PC2700
MSI 648 Max (m. SIS 648 chip)
Logitech Cordless Optical Mus til USB

Jeg har tidligere på en anden pc brugt denne mus i mandrake 9 uden problemer
ved at bruge den som en USB wheel mouse, men her under installationen på den
nye pc giver det problemer idet musen ikke vil virke med noget som helst.
Forinden mandrake installationen fik jeg winxp til at køre perfect med
musen.
Er der nogen der ved hvad problemet kan være i mandrake 9 og hvad jeg skal
gøre for at få det til at virke?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-01-03 12:01

JP skrev Lørdag den 4. januar 2003 11:52 i dk.edb.system.unix:

> Logitech Cordless Optical Mus til USB
> Er der nogen der ved hvad problemet kan være i mandrake 9 og hvad
> jeg skal gøre for at få det til at virke?

Hvis du har PS/2 adapteren, så prøv med den. Mandrake fandt ikke min
Ligitech Cordless MouseMan så regn med at du skal indstille hvilken
det er selv. Og så husk når du har haft stikket ude, eller skiftet
batteri, så kan den godt glemme hvilken datakanal den skal bruge,,,

Ivar Madsen

Fra : JP

Dato : 04-01-03 12:11

> [...]
> det er selv. Og så husk når du har haft stikket ude, eller skiftet
> batteri, så kan den godt glemme hvilken datakanal den skal bruge,,,

Jeg tror ikke jeg har en PS/2 adapter til den mus.
Skal jeg prøve med en anden mus under installationen og så senere sætte den
trådløse mus op når installationen er færdig? Hvordan kan det gøres?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-01-03 13:04

JP skrev Lørdag den 4. januar 2003 12:10 i dk.edb.system.unix:

> Jeg tror ikke jeg har en PS/2 adapter til den mus.
> Skal jeg prøve med en anden mus under installationen og så senere
> sætte den trådløse mus op når installationen er færdig?

Det lyder fornuftigt.

> Hvordan kan det gøres?

I kontrolcenteret, under maskinel -> mus, men der er ikke nogen
optical Logitech mus, prøv under install at vælge Logitech
MouseMan+ som godtnok kun findes under PS/2,,, Jeg har ikke flere
bud, hvad siger experterne?

Ivar Madsen

Fra : JP

Dato : 04-01-03 12:42

Som jeg nævner i mit indlæg, har jeg haft musen til at virke perfect i
mandrake 9 på en anden pc. Derfor ved jeg at mandrake kan fungere med den
mus. Det er vel et spørgsmål om at mandrake af en eller anden mærkelig grund
ikke kan finde USB på det nye mobo og derfor heller ikke min mus?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 04-01-03 12:54

JP wrote:

> [...]
> Er der nogen der ved hvad problemet kan være i mandrake 9 og hvad
> jeg skal gøre for at få det til at virke?
Det kan godt være lidt speget at få til at virke på USB 2.0.

Er det 2.0 eller 1.1 på det motherboard, hvis det er begge dele så
skift evt. til et 1.1 stik

--
Magnus Pedersen