Pc total død !!!
Fra : Jacob

Dato : 04-01-03 11:06

Pludselig mens jeg sad og spillede slukkede min computer:

ThunderBird 1400
Acorp 7A1647A
256 MB DDR
Geforce 2 GTS

Herefter er den total død der ikke før været problemer med den.
Når man trykker på "Power On" sker der absolut intet, dioder i
hardisk osv. lyser IKKE, og blæsere starter IKKE.
Jeg har kontrolleret strømforsyningen, og den virker fint.
På bundkortet lyser der en rød diode, som jeg mener betyder
at bundkortet er i "standby".
Jeg cleared BIOS men det hjalp ikke.
Jeg har ikke ændret på nogle jumpers, da computeren jo har virket
fint lang tid med du nuværende indstillinger.

Jeg har en formodning om at enten CPU eller Bundkort er defekt,
jeg ville bare tro at hvis der er CPU'en skulle computeren prøve at
starte og melde fejl bippe og lignende. Er der nogen der kender
problemet har en løsning, eller forslag.
Jeg ikke pillet alt udstyret af, da jeg er af den overbevisning, at hvis
fejlen sidder
i harddisk, grafikkort osv. ville der i det mindste komme strøm i
computeren.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 04-01-03 11:13

Det er vel ikke bare fodi at reset knappen ikke virker / er faldet
af??????
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : LEIF BONDE

Dato : 04-01-03 11:14

Tjek lige om sikringen i strømforsyningen er gået.
det lyder som om.
mvh

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-01-03 13:51

> [...]
> fejlen sidder
> i harddisk, grafikkort osv. ville der i det mindste komme strøm i

Prøv at slukke for HELE systemet PÅ STIKKONTAKTEN i
10 minutter! (Eventuelt også frakoble PSU forbindelser til
MOBO i 10 minutter)

(Mit GigaByte mobo laver samme numme, når
det går HELT i "standby")

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : x

Dato : 04-01-03 19:32

Har lige haft samme problem
Løsning : Ny strømforsyning = ingen problem mere

Fra : Jacob

Dato : 08-01-03 20:05

Det var strømforsyning, der var problemet. Mange tak for hjælpen

Jacob

Fra : Rene Sørensen

Dato : 08-01-03 22:00

> Det var strømforsyning, der var problemet. Mange tak for hjælpen
>
> Jacob

Hvad gjorde du??? Har samme problem med at der ikke er strøm på blæsere.

René, Roskilde