til jette: vedr. fødselsstiftelsen
Fra : erik

Dato : 04-01-03 04:56

Hej
Du skal ikke give op så let.
Har du læst Historiske Meddelser om København 1993?
Har du set HELE pastorat-arkivet hvor Carl Ludvig endte og blev konfirmeret?
Gå på Rigsarkivet, find mumrerne og ansøg igen om oplysninger
og se alle de ikke-hemmelige protokoller + korrespondancerne.
Carl Ludvig er med stor sikkerhed ikke tilfældig valgt.

--
Erik
Denmark

Fra : fussi

Dato : 05-01-03 02:58

> Du skal ikke give op så let.

Der i familien gået en 'historie' om at Carl Ludvig stammede fra en
adelsslægt, hvor han skulle være resultatet af en meget ung greve og en
fransk gouvernantes affære. Historien bygger på hans arbejdsmæssige
tilknytning i sine unge år samt økonomiske dispusitioner sidenhen.

Sagen er undersøgt til bunds...med gentest af 2 personer fra 'den
blåblodede' gren og 2 af Carl Ludvigs efterkommere. Efter at have modtaget
et lovende brev, med opfordring til telefonisk kontakt, blev slægtskabet
bekræftiget med stort set 100%. Denne bekræftigelse kan dog ikke fåes på
skrift....så derfor har jeg undladt at nævne navne på moder/fader.

Det kunne jo være sjovt, rent slægtsmæssigt, at føre sin slægt tilbage til
Gorm den gamle..., - det er vel det vi alle drømmer om. Jeg ved ikke hvorfor
der er denne hemmeligholdelse, - der er jo absolut ingen der forventer at
skulle arve hverken titler eller godser efter 200 år...

> Har du læst Historiske Meddelser om København 1993?

Nej, hvad kan jeg finder der ?

> Har du set HELE pastorat-arkivet hvor Carl Ludvig endte og blev
konfirmeret?

Nu har familien fået rimelig check over Carl Ludvigs liv og levned, det
eneste der mangler er bekræftigelse på at 'hans' forældre er dem vi tror de
er.

> Gå på Rigsarkivet, find mumrerne og ansøg igen om oplysninger
> og se alle de ikke-hemmelige protokoller + korrespondancerne.

Min mormors fætter, som har stået for efterforskningen, har brugt 2 år på at
kontrollere, efterforske, og rende arkiverne på dørene. Det er en principsag
for ham, jeg synes mere at det er en sjov historie...

> Carl Ludvig er med stor sikkerhed ikke tilfældig valgt.
Det er hvad vi har fået oplyst...

Med venlig hilsen

Jette.

Fra : erik

Dato : 05-01-03 09:13

Det var dog en spændende historie!

> Nej, hvad kan jeg finder der ?

Hæftef / bogen giver en meget udførlig omtale af fødselsstiftelsen
og dens arkiv, samt restriktionerne (som ikke altid er uomgængelige).