Radio til pc
Fra : rick

Dato : 04-01-03 01:35

Hej i gruppen,

Jeg søger en radio til pc'en. Enten som et pci-kort eller usb (eller noget
3.?).
Kravene er, at den skal kunne spille i stereo og have en antenneindgang som
passer til det gængse stik (som er modsat antennestik til tv). Og så skal
lydkvaliteten selvfølgelig ikke være noget skrammel.

Jeg har søgt på edbpriser og rundt på nettet, men det eneste jeg kan finde
er tv-kort som også har en radio-tuner og det har jeg ikke brug for (med
mindre det ikke kan betale sig at nøjes med en radio-tuner selvfølgelig).

Er der nogen, der kender noget der er godt og hvor det evt. kan købes?

Hilsen rick...

Fra : steen Meldhede

Dato : 04-01-03 02:15

> Er der nogen, der kender noget der er godt og hvor det evt. kan købes?

hvad er der galt med..netradio ? vil da anbefale at købe en billig
ghettoblaster hvis du er til fm radio,så slipper du osse for at tænde pc'en
hvis du kun vil høre fm. spørgsmål...hvor er det fede lige med et tvkort til
en pc'er når der står et 29"sony 2 meter væk ? ingen af delene er ment
negativt mod dig.

Fra : Leony

Dato : 04-01-03 10:49

"steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e16352e$0$47418$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> [...]
> pc'en hvis du kun vil høre fm. spørgsmål...hvor er det fede lige med
> et tvkort til en pc'er når der står et 29"sony 2 meter væk ? ingen af

Vi er ikke uenige om at et stand-alone apparater er det bedste, men et
indstikskort til PC'en giver nogle fordele som du ikke får med stand-alone
apparater.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Erling Jensen

Dato : 04-01-03 12:06

Det kan man godt få jeg har et instikskort liggende men det virker ad H!!
til der enorm meget støj på lyden. Det kan da godt være at det er mit kort
der for gammelt eller dårligt Jeg ville bruge noget andet i stedet.

Erling Jensen

Fra : Torben

Dato : 04-01-03 18:45

"steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> hvad er der galt med..netradio ?

Hmmm måske man har en forbindelse hvor der er loft på DL ? - eller evt
betales der for mængden af DL

> hvis du kun vil høre fm. spørgsmål...hvor er det fede lige med et tvkort
til
> en pc'er når der står et 29"sony 2 meter væk ? ingen af delene er ment
> negativt mod dig.

okay - hvsi det er vendt mod os andre kan jeg da godt sige det fede om
Tv-kort !

jeg bor på et 10 kvm kollegieværelse, ser ikke så tit fjernsyn. jeg havde
valget da jeg købte/byggede computer mellem at have fjernsyn og Computer på
væreslet, eller evt koble det hele sammen. jeg valgte at gå HELE vejen - da
jeg har en 21" monitor, og 5.1 højtalersæt ! jeg har fået en del
tilkendegivelser fra andre om at det da var en af de bedste løsninger på
plads/funktionalitetes løsninger jeg har fået bikset sammen
men jo ærligt, jeg har da også haft lyst til noget størrer engang imellem
! -

TR

Fra : Jess Bring-Larsen

Dato : 04-01-03 23:56

rick wrote:
> [...]
> mindre det ikke kan betale sig at nøjes med en radio-tuner selvfølgelig).
>
> Er der nogen, der kender noget der er godt og hvor det evt. kan købes?

Hvis du er til DAP så se på:
http://www.nordini.dk/apparat/Default.asp

Jess