Langsom
Fra : Ulrik Probst

Dato : 04-01-03 00:52

Hej!

Jeg søger lidt hjælp til et computerproblem, men jeg er desværre ikke så
teknisk anlagt, så min forklaring kan godt virke lidt uklar

Win XP Professionel 2002
AMD Athlon(TM) XP 1600+ 1.4 GHz
ASUS - 30303031 Award Medallion BIOS v6.0 Award Plug and Play BIOS
Extension
1 stk. Seagate Barracuda 40 GB
1 stk. Seagate Barracuda 60 GB

Problem:
Min computer er pludselige begyndt at kører langsommere....f.eks. når jeg
højreklikker på et vindue, som jeg gerne vil lukke, så går der et par
sekunder før menuen kommer frem, samt at der går yderligere sekunder fra jeg
har klikket "luk" til vinduet bliver lukket. Det samme gælder går jeg vil
åbne nogle programmer, så er den enormt langsom til at starte programmet. Og
ikke nok med det, så er computeren begyndt at sige en underlig lyd, når den
starter op (Lyder som en blender, der hakker isterninger), men det
forsvinder hurtigt igen. Hvad kan være problemer?

På forhånd tak!
Ulrik

P.S. Jo mere børnesprogs-agtigt du svarer, jo nemmere har jeg ved at forstå
det

Fra : steen Meldhede

Dato : 04-01-03 01:28

> [...]
> åbne nogle programmer, så er den enormt langsom til at starte programmet.

kunne godt være en orm-virus som lægger en masse lort på div filer (min bror
prøvede noget lign og det sløvede han comp.totalt).skan computeren med et
virusprogram ell en onlinescanner.hvis du gemmer og sletter en masse hele
tiden bliver der rod på harddisken så en defragmentering plejer at være en
go ide der.

> [...]
> starter op (Lyder som en blender, der hakker isterninger), men det
> forsvinder hurtigt igen. Hvad kan være problemer?

hmm min sagde noget lign for en tid siden,det lød dog mere som en slags
ratatatatatata agtig lyd som blev mere og mere.et stykke tid efter døde mit
c-drev og dermed over 2000 stykker musik som jeg havde lagt ind fra min
cdsamling.bevares ...det kunne da lægges ind igen på den nye,men et hulens
arbejde når man kun havde backup af det halve.idag har jeg 3 stk harddiske i
og gemmer vigtige data på dem alle så jeg er sikker på at det ikke går tabt
igen.

håber det kunne bruges til noget.

mvh steen meldhede

Fra : Robert Jensen

Dato : 04-01-03 01:36

> [...]
> arbejde når man kun havde backup af det halve.idag har jeg 3 stk harddiske
> og gemmer vigtige data på dem alle så jeg er sikker på at det ikke går

min kammerats hd sagde samme lyd i en måned, og vupti så var den død.
sørg for at få taget noget backup af den hd.

også en meget god grund til hvorfor den kører langsomt.

måske kan en omfattende formatering og en scandisk klare problemet
midlertidigt.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Ulrik Probst

Dato : 04-01-03 01:37

> [...]
> go ide der.
>
> *har scannet med Norton Antivirus, samt ryddet op i computeren og
defragmenteret*

> [...]
> arbejde når man kun havde backup af det halve.idag har jeg 3 stk harddiske
> og gemmer vigtige data på dem alle så jeg er sikker på at det ikke går

*Bruger IBM SMARTdefender, som gerne skulle sige til, hvis der er problemer
med harddiskene*

Fra : Ulrik Probst

Dato : 04-01-03 13:35

Så er mit problem løst.....der skulle såmænd bare en opdatering af min
driver til grafikkortet til

Ulrik

Fra : steen Meldhede

Dato : 04-01-03 14:46

"Ulrik Probst" <post@ulrikprobst.dk> skrev i en meddelelse
> Så er mit problem løst.....der skulle såmænd bare en opdatering af min
> driver til grafikkortet til
>
> Ulrik

hmm det undrer mig hvordan det kan lyde som en blender med isterninger i ?
men ok rart at det dur igen.