Defekt PSU / sikring sprunget...
Fra : Tinky Winky

Dato : 03-01-03 23:47

Jeg tror min brors næsten nye PCs strømforsyning er røget. Der var et
"strømuheld" (ikke lyn), som gjorde at en PC ved siden af også røg sig en
tur (den sagde endda bang). En trejde PC (i samme rum, på samme stikkontakt)
overlevede dog.

Det er en standard Codegen 300W PSU. Hvad skal man gøre? Hvis det er en
sikring kunne man evt. selv skifte den? Eller er skal man sende den tilbage
til forhandleren? Er der nogen der har erfaringer med noget lignende, som
har et godt råd? Den er få måneder gammel.

Fra : Robert Jensen

Dato : 03-01-03 23:49

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:av53tl$9j4$1@sunsite.dk...
> [...]
> til forhandleren? Er der nogen der har erfaringer med noget lignende, som
> har et godt råd? Den er få måneder gammel.

i de psu'er jeg har skiftet, hr der siddet en lille glassikring i bunden.

hvis det bare er den der er gået, så ville jeg nok prøve at skifte den,
medmindre der stadigvæk er garanti på skidtet, og i ikke har haft den
åbnet........
kan jo være i kan få den byttet.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Torben

Dato : 04-01-03 00:07

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> wrote in message news:av53tl$9j4$1@sunsite.dk...
> medmindre der stadigvæk er garanti på skidtet, og i ikke har haft den

ellers må i se i jeres forsikringspolice - hvis i har en el-skade dækning -
indboforsikring - så kna det være den dækker den type uheld

TR

Fra : x

Dato : 04-01-03 22:33

det lyder som en strømforsyning
har selv lige haft en pc der sagde bang (det var strømforsyningen der stod
af)