Så er Emil kastreret.
Fra : Helle

Dato : 03-01-03 20:34

Hejsa.

Kl. 16 hentede vi Emil hos dyrlægen og da vi kom hjem med ham "sprang" han
ud af kassen med det samme og skulle lige se hvor han var kommet hen, han
vidste dog så snart han så Mikkel, at han var kommet hjem. Der gik en times
tid hvor han var meget urolig og ikke vidste hvor han skulle gøre af sig
selv. Han ville gerne gøre alle de ting han plejer men kunne ikke - så som
spise, klatre i klatretræet osv.
Da jeg lavede mad skulle han da lige tumle rundt og gnide sig op af mine
ben - og når vi kæler ham gnider han også ansigt på vores hænder så det er
jo bare tegn på han ved han er hjemme og er tryg.
Mens vi spiste og 1½ time frem lå han på et blødt sammenfoldet tæppe foran
brændeovnen og nød varmen, Mikkel lå ved siden af og så temmelig undrende
ud - nogengange kan han ikke dy sig og så overfalder han Emil og håber på at
Emil vil lege. Emil kan ikke gøre modstand og vi skiller dem selvfølgelig
ad. Det er meget tydeligt at Mikkel keder sig!

Mikkel har savnet Emil hele dagen - han har hyyyyylet og lagt sig på Emils
gemmesteder og så er det da også træls at han ikke må lege når Emil endelig
kommer hjem

Efter vi havde spist satte jeg mig i sofaen i 1½ times tid og så fjernsyn -
Emil lå på min brystkasse med hovedet tæt ind til min hals og puttede - jeg
havde et dejligt varmt uldtæppe over os da han er temmelig kold og han skal
jo ikke fryse - det er vigtigt at han får varme.
Så snart jeg lagde ham i sofaen og gik kravlede han over til min kæreste og
skulle putte (kæresten ligger på sofaen og sover).
Mikkel keeeeeder sig...

Emil har tisset en ordentlig tår ude i bakken men kom til at sætte sig i det
bagefter så hans hale og numse er totalt sat til med grus som jo klumper sig
fast - håber ikke det kan gøre noget ved hans sår? jeg kan ikke rigtig komme
til at fjerne det da han jo er ret sart bagi nu.
Han har spist en lillesmule tørfoder opblødt i vand men jeg tog det fra ham
da han havde spist lidt da jeg synes det er bedst han kun får lidt af gangen
nu her imens han ikke er helt rask - han kan jo finde på at kaste op og så
er det ikke for godt med for meget i maven.
Han har kastet noget vandigt skum op 2 gange.

Det skal nok gå fremad, til marts er det så Mikkels tur

Mvh Helle

Ps. Sander? hvordan er det gået hos Jer?

Fra : Birgitte

Dato : 03-01-03 21:00

Hej Helle
Det var da godt, at alt gik så smertefrit.
Emil skal nok hurtig komme sig, og igen være den bette frække dreng
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Sander

Dato : 03-01-03 21:27

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skal nok gå fremad, til marts er det så Mikkels tur

Dejligt at høre, at det går fremad med Emil

> Ps. Sander? hvordan er det gået hos Jer?

Vi hentede Tarzan kl. 15. Han var frisk nok, til lige, at hvæse farvel til
dyrlægen, som sagde, at han skulle hjem og sove den ud

Vi lagde ham herhjemme i vores seng, men han var altså sulten ( faste er
ikke lige ham ), så han fik lov, at spise et par mundfulde. Han var også
lidt forvirret og meget slingrende, den første time. Han skulle afprøve alle
børnenes senge + vores, men han blev ved, at sidde op og sove, rundt omkring
på gulvet undervejs.

Tarzan faldt i søvn, da min mand lagde sig, ved siden af ham i ½
time.Derefter har han så sovet, med et tæppe på i nogen timer. Han har lige
været vågen og spist + drukket lidt igen. Han har ikke været på bakken endnu
og han har heller ikke kastet op. Han slingrer heller ikke så meget mere,
men han er stadig meget træt. Han er lige kravlet under sofaen, for at tage
en lille lur mere, så han vågner nok først rigtigt op, i nat eller i morgen.

Vores 3 årige datter kan ikke forstå, at dyrlægen har farvet hans ører
grønne. Vi prøver jo, at lære hende, at man kun må tegne på papir.
Du havde ret med hensyn til øretatoveringen. Vi skal bare lade det tørre og
drysse af.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Birgitte

Dato : 03-01-03 22:24

Dejligt, at også Tarzan er ved at komme til hægterne

Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Sander

Dato : 04-01-03 11:44

"Sander" <sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Han er lige kravlet under sofaen, for at tage
> en lille lur mere, så han vågner nok først rigtigt op, i nat eller i
morgen.

Så er vores mis frisk igen og tilbage til sit gamle jeg.
Han både spiser, drikker, leger og bruger sin bakke. Han er selvfølgelig
lidt øm bagi endnu, men vi håber, at det heler som det skal.
Han drak en masse vand i nat. Det var vi glade for, da vi synes, at han
begyndte, at se lidt lille / tynd ud og han kun tog en lille smule vand i
går.

Hvor længe er det grønne overskudsfarve om at gå væk, så vi kan se
øretatoveringen ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Helle

Dato : 04-01-03 11:54

> [...]
> går.
>
> Hvor længe er det grønne overskudsfarve om at gå væk, så vi kan se

Hejsa.
Emil er også frisk nu - han leger også med Mikkel og er næsten normal - kan
godt se at han er træt og afkræftet men han gør alle de ting han plejer så
som at lave ting han ikke må
Mht. det grønne farve så kan der gå ret længe! og det farver grusomt! Alle
mine sokker var grøn plettet og det går ikke sådan lige af i vask. Hos os
gik der omkring 14 dage og vi har stadig nogle enkelte grønne pletter på
køkkengulvet som vi ikke kan få af - det er linoliumsgulv.
Men 14 dage efter kastrationen blev katten desværre kørt over og døde...

Mvh Helle

Fra : Sander

Dato : 04-01-03 12:16

> [...]
kan
> godt se at han er træt og afkræftet men han gør alle de ting han plejer så

Dejligt, og høre, at Emil også kommer sig. Hvor gammel er Emil ? Tarzan kom
lidt sent afsted. Han er knap 8 mdr.

> [...]
> gik der omkring 14 dage og vi har stadig nogle enkelte grønne pletter på
> køkkengulvet som vi ikke kan få af - det er linoliumsgulv.

Det var længe. Jeg troede, at det vil gå væk i løbet af en uge.

> Men 14 dage efter kastrationen blev katten desværre kørt over og døde...

Det var trist. Vi har selv mistet nogen katte den vej. Tarzan er indekat. Vi
bor nemlig på 2. sal. Vi havde hus og have tidligere, men vejen lå for tæt
på og folk kørte ad H... til.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Helle

Dato : 04-01-03 12:50

> Dejligt, og høre, at Emil også kommer sig. Hvor gammel er Emil ? Tarzan
kom
> lidt sent afsted. Han er knap 8 mdr.

Emil er lige fyldt 6 mdr.

Alle

> Det var længe. Jeg troede, at det vil gå væk i løbet af en uge.

Jeg tror det er meget forskelligt, det kommer jo an på hvor meget katten
kratter i det og vasker sig. Vores kat var hvid så det så grusomt ud når han
vaskede ører for når det bliver vådt farver det helt vildt - så katten var
til sidste lysegrøn over det meste af kroppen *g*

> [...]
Vi
> bor nemlig på 2. sal. Vi havde hus og have tidligere, men vejen lå for tæt

Ja vi bor på hovedlandevejen mellem Svendborg og Faaborg og folk kører
sindssygt - specielt om natten. Dog mistede vi ikke Buster pga. en sindssyg
bilist - han kom ind og undskyldte og var meget ked af det og forklarede at
katten var løbet ud foran ham og han ikke kunne nå at bremse. Det er rart at
han kom ind. Vores katte er også indekatte nu.

Mvh Helle

Fra : Kate

Dato : 03-01-03 23:06

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

Emil er jo ung så han skal såmænd nok komme sig hurtigt.

Da Mowgli blev kastreret kom Lante også hen for at ligge hos ham, nu er
Lante jo voksen så han kedede sig ikke så meget, men han var helt klart
over at Mowgli var svag og han vogtede over ham, de to andre skulle
ikke komme for tæt på. Det var faktisk lidt sjovt at se. Mowgli var
helt vågen, men meeeeget træt da jeg hentede ham så han behøvede ikke
at ligge under tæppe, det vil han nu heller ikke

Håber Emil er lige så sød ved Mikkel til marts.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Helle

Dato : 04-01-03 01:24

Sådan er situationen nu:

Siden kl. 18:45 og indtil kl. 01 har Emil ligget på min brystkasse med et
dejligt tæppe over os - vi har set fjernsyn og film. Han har virkelig puttet
men er stadig ret kold. Han er kvikket godt op men balancen kniber stadig,
dog vil han gerne bide fingrer og skubbe lidt til en bold så lidt lege vil
han gerne. Han har også været så fræk at kravle op på køkkenbordet og stjæle
nogle æbleskiver som lå i en pose så nu har de begge fået lidt tun i
vand og de guffer det i sig med stor fryd *s*
Narkosen er bestemt ikke ude af kroppen men han har fået det bedre.
Da han var på bakken satte han sig i en ordentlig tissetår så det meget fine
og ekstremt klumpende grus (extreme classic) klumpede fast i halsen og
numsen på ham - jeg kunne slet ikke få det af så jeg måtte klippe nogle
pelstotter af - ikke noget der kan ses eller har betydning. Han var
ligeglad - nød bare opmærksomheden.

Han vil hele tiden være i min favn - det er som om han vil have tryghed og
varme men jeg synes 8 timers intensiv putning liiiige kræver en lille pause
(han er bestemt ikke enig!) *g*

Såe, det går fremad her i det Sydfynske!
Mvh Helle

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-01-03 02:08

> [...]
pause
> (han er bestemt ikke enig!) *g*
>
> Såe, det går fremad her i det Sydfynske!

Det er skønt at høre

Jeg krydser fingre for at der ikke sker uforudsete ting

Hilsen
Lisbeth