[OTD] Gruppe for "central sikkerhed"
Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-03-01 05:39

Hermed mit oplæg til en gruppe for sikkerhed som central funktion i en
organisation. (Ja, det var den bedste måde, jeg kunne definere det på).
OTD'en er stærkt inspireret af den eksisterende fundats for
dk.edb.sikkerhed samt dk.edb.netvaerk og dk.edb.netvaerk.stort.

"Oplæg" skal tages helt bogstaveligt, men jeg syntes det var bedre at få
noget ud nu i stedet for at have en næsten færdig fundats parat.

Bemærk, at svar på dette indlæg havner i dk.admin gruppen.

M.v.h.

Jonathan

Here goes:

1. Emne:
Sikkerhed i større EDB-miljøer

2. Beskrivelse:
EDB-sikkerhed som central funktion i en organisation
(Bedre beskrivelse er velkommen)

3. Fundats:
Formålet med gruppen er at debattere aspekterne omkring EDB-sikkerhed i
større organisationer,

hvor sikkerhed ses som en central funktion.

Emner kan f.eks. være:

* Firewalls

* Fysisk sikkerhed

* Backup

* Sikkerhedspolitik

Indlæg skal i form og indhold overholde de generelle retningslinjer for
dk.* hierarkiet.

4. Begrundelse:
Der er stor forskel på at administrere sikkerheden på en enkelt maskine
i forhold til en hel

organisation. I dk.edb.sikkerhed er disse problemstillinger blandet
sammen, selv om debat om det

ene emne sjældent er givtigt for det andet - og omvendt.

5. Eksisterende trafik:
dk.edb.sikkerhed

6. Forslag til navne:
dk.edb.sikkerhed.centralt
dk.edb.sikkerhed.organisation
dk.edb.sikkerhed.???

7. Moderering:
Nej.

8. Forslagsstiller:
Jonathan Stein

Oprindelige forslagsstillere til dk.edb.sikkerhed:
Elmo Jensen
Byrial Jensen

9. Debatperiode:
2001-03-07 - 2001-04-02