Isbor??
Fra : Allan

Dato : 03-01-03 19:52

Nu har jeg ringet til 8-10 grejbutikker for at høre om de havde et isbor,men
ingen positiv respons!!
Er der nogen her der ved hvor man kan få fingre i sådan et og hvad det
eventuelt koster?
Allan

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-01-03 19:56

Hvor i verden holder du til ?

Fra : Allan

Dato : 03-01-03 19:58

Grønland nej Vejle
Allan

Fra : Thomas

Dato : 03-01-03 22:01

Køb det i Sverige. Det er billigere og forretningen véd hvad et godt isbor
er.
Hilsen
Thomas
(Jeg har et)

Fra : Rene Bendixen

Dato : 04-01-03 00:03

> Køb det i Sverige. Det er billigere og forretningen véd hvad et godt isbor
> [...]

Fedt nok !!...Mon ikke isen er væk når han modtager pakken med et snildt
lille isbor på omkring en meter og som nok ikke koster ret meget i fragt ?
Han kunne selvfølgelig også køre fra Vejle til Sverige for at hente et ?
Mon ikke det findes i Danmark et sted...Jeg kan desværre ikke hjælpe, men
kunne ikke lade være med at kommentere dette lidt "Tossede" forslag fra
Thomas

Godt Nytår til jer alle...
Rene

Fra : Henric

Dato : 04-01-03 01:54

Här har du lite allmän info om vilken isborr du bör välja:
http://home6.swipnet.se/~w-66732/Utr1.html
www.jula.se säljer dom Mora Spiralborr för runt 400 SEk beroende på
storlek (samma kostar 569 på www.berras.se). Borren var tyvärr slut i lagret
i Malmö men kommer troligtvis in igen nästa vecka.
Här verkar man kunna beställa billiga isborr (men jag hittar inte
telefonnummret just nu - kanske kan finnas via sökning på tex google:
http://hemsidor.torget.se/users/b/Backs/
Här har dom också isborr:
http://www.svardsjojarn.se/fiske.htm
http://www.zacrison.com/lycksele.se/handel/butiker/fiskebiten/index.asp
http://www.abfiskarnas.se/

Lycka till.
/H

Fra : Thomas

Dato : 04-01-03 04:08

Der er ikke noget tosset i forslaget. Sæt dig ind i fragtforholdene først!
Og leveringstiden? Hvorfor tror du at det tager lang tid? Det gør det ikke.
Vejle ligger i Jylland tæt på grænsen til Fyn, og ikke på en sydhavsø mange
km væk. Jeg kan i øvrigt se at der flere gode link til svenske forretninger
i tråde nedenfor, så det er bare at få undersøgt sagen nærmere. Og så hænder
det tilmed at Jyder tager til København engang imellem... og derfra måske et
smut til Malmø eller Helsingborg (med eller uden trailer).
Thomas

Fra : enrico

Dato : 04-01-03 23:50

Isbor er også en forening:

International Society for Breath Odor Research (ISBOR)
      (på dansk "Dårlig ånde")

http://www.profresh.com/scienceofbadbreath.html

-enrico

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 04:55

> [...]
isbor,men
> ingen positiv respons!!
> Er der nogen her der ved hvor man kan få fingre i sådan et og hvad det

Økse og/eller kædesav virker fint hos mig!
Alle kender en, der har enten det ene eller det andet, hvis man ikke selv
har.
Husk lige at is er hårdt ved kæden!

Fra : Thomas

Dato : 04-01-03 15:57

Jeg har efterhånden ret lang tids erfaring med isfiskeri. I starten prøvede
jeg også med en økse. Selvom en økse er god til at rense gamle huller for
nydannet is, er den under ingen omstændigheder velegnet til praktisk
fiskeri. Det er der flere grunde til.
1. Det tager det al for lang tid at lave et hul (Og der laves gerne 20-40 i
løbet af en dags fiskeri).
2. Under huggeriet udsendes en masse støj, der skræmmer fisken væk.
3. Det fyger om hovedet på én med isstykker.
4. Man bliver svedig af det, og køles derfor hurtigere af.
5. Man laver for store og dermed farlige huller. Hvis man f.eks. skal
igennem 30 cm is, skal man lave et 50X50 hul. Jeg har set øksehuller, der
var så store at man kunne falde i!

Et isbor derimod laver et pænt 10 op til 20 cm hul (alt efter dia) på under
30 sek (1 sek pr cm). Hullet er helt ufarligt for andre, og man bliver ikke
svedig af arbejdet.

Under alle omstændigheder, skal man som isfisker flytte rundt indtil fisken
er fundet. Og det kræver en masse huller.

Er man lidt henne i sæsonen, kan man bruge andres huller fra dagen før. Især
hvis der er tø i luften, så hullerne ikke lukker mere end en økse kan rense
den (max 3 cm).

Et isbor er en god og langsigtet investering. Bor fra Normark kan anbefales.
Et alternativ, er den gode gamle isbil. Billig at fremstille hvis man kender
en smed.

Go tur

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 07:22

Isbor kan købes på nettet, eller hentes i Århus.
http://www.grejbiksen.dk

David

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 04-01-03 10:50

hvis alt andet fejler, kan et pælebor måske bruges?

Fås i trævarehandler..

K.

Fra : Mikael Knop

Dato : 04-01-03 12:47

Hej Allan.
Jeg har set at de har et isbor inde i Intersport/ Sportshuset i Horsens, på
gågaden. Véd dog ikke hvad de skal have for det eller hvor godt det er... De
har iøvrigt også pimpelstænger...
Har selv overvejet en tur på isen, evt. på Fårup sø. Hvor regner du med at
fiske?
MVH Mikael K.

Fra : Allan

Dato : 04-01-03 15:12

Fårup sø hvis du vil have et godt tip,så hold dig til højre side af
søen,set fra iskiosken af,der ligger en mark og langs med den går der en
skrænt,der har jeg de bedste erfaringer,både sommer og vinter.
Mvh allan
PS.Prøver med en økse til at starte med.

Fra : Mikael Knop

Dato : 06-01-03 20:36

Hva' så, kom du afsted? Vil jo gerne høre lidt om det, da jeg selv "fik
kolde fødder" søndag, hvor jeg ellers ville have været afsted...
MVH Mikael.

Fra : Allan

Dato : 06-01-03 21:11

Jo jeg var ude for at sondere,men jeg var ikke helt tryg ved situationen,for
der var nogle steder hvor det så lidt mistænkeligt ud,med vand og sjap,men
der havde da været nogen ude for at hugge huller,om de har fanget noget ved
jeg ikke.
Vejle fjord har kastet lidt havørreder af sig,ved isfiskeriet.
MVH
Allan

Fra : NELS ERIKSEN

Dato : 04-01-03 23:55

En motorsav er hurtigere!!

Fra : Henric

Dato : 05-01-03 00:27

> En motorsav er hurtigere!!
Såg, isbill och och yxa är ganska tungt och inte vettigt när man ska pimpla
abborre och kanske borra sig fram en hel dag.. Däremot när man ska angla.
/H

Fra : dan

Dato : 30-01-03 00:00

Tjae, du kan vist hoppe på isen, så går der nok hul.....og så kan man oven i
købet fange hvaler bagefter.......og det er helt gratis