|
| Bippere i fodgængerfelter.. Fra : Dennis Prebendorf |
Dato : 03-01-03 19:41 |
|
De der bippere der sidder i fodgængerfelterne til de blinde, der sidder en
knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
Vi er et par stykker der har snakket om det, og der er kommet et par
forslag:
- Så skifter den hurtigere
- Den er grøn længere tid, så de kan nå over..
--
DP
| |
Jesper Toft (03-01-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Toft |
Dato : 03-01-03 19:46 |
|
Dennis Prebendorf wrote:
> De der bippere der sidder i fodgængerfelterne til de blinde, der sidder en
> knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
Skruger formentlig op for lyden så den er lettere at høre på den anden side
af vejen..
/Jesper Toft
| |
Kim Ludvigsen (03-01-2003)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 03-01-03 20:10 |
|
Jesper Toft wrote:
>
> Dennis Prebendorf wrote:
>
> > De der bippere der sidder i fodgængerfelterne til de blinde, der sidder en
> > knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
>
> Skruger formentlig op for lyden så den er lettere at høre på den anden side
> af vejen..
Nåh, så den blinde kan gå over på den anden side af vejen, skrue op,
drøne tilbage og så bedre høre, når det er sikkert at gå over vejen.
Meget fiks måde at begrænse statens udgifter til invalidepension.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
| |
Kim Hansen (04-01-2003)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 04-01-03 02:41 |
|
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:
> Jesper Toft wrote:
> >
> > Dennis Prebendorf wrote:
> >
> > > De der bippere der sidder i fodgængerfelterne til de blinde, der sidder en
> > > knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
> >
> > Skruger formentlig op for lyden så den er lettere at høre på den anden side
> > af vejen..
>
> Nåh, så den blinde kan gå over på den anden side af vejen, skrue op,
> drøne tilbage og så bedre høre, når det er sikkert at gå over vejen.
> Meget fiks måde at begrænse statens udgifter til invalidepension.
Jeg forstod Jespers gæt som at knappen skruer op for lyden på den
anden side af vejen, dvs. der hvor man er på vej hen. Det må testes...
--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.
2300 København S | |,4- ) )-,_. ,\ ( `'-' | Svar _efter_
Phone: 32 88 60 86 | '---''(_/--' `-'\_) | spørgsmålet.
| |
k.b.s. (23-01-2003)
| Kommentar Fra : k.b.s. |
Dato : 23-01-03 19:38 |
|
>
> Jeg forstod Jespers gæt som at knappen skruer op for lyden på den
> anden side af vejen, dvs. der hvor man er på vej hen. Det må testes...
Når du alligevel tester den så prøv at RÅBE så højt du kan.
Så skulle bip lydene gerne blive højre.
--
M.V.H.
K.B. Steffensen
>
> --
> Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
> Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.
> 2300 København S | |,4- ) )-,_. ,\ ( `'-' | Svar _efter_
> Phone: 32 88 60 86 | '---''(_/--' `-'\_) | spørgsmålet.
| |
Jan B. (03-01-2003)
| Kommentar Fra : Jan B. |
Dato : 03-01-03 21:20 |
|
Mon nu også det er derfor...
Det er vel fordi at man skulle kunne høre tonerne selv om der holder en
lastbil ved siden af. Så en blind kan høre hvor overgangen er, og om der
er grønt eller rødt. Når der så ingen støj er skruer den ned igen, så den ikke
støjer unødvendigt
/Jan
Fri, 03 Jan 2003 19:46:02 +0100, Jesper Toft <news@bzImage.dk> skrev:
> Dennis Prebendorf wrote:
>
> > De der bippere der sidder i fodgængerfelterne til de blinde, der sidder en
> > knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
>
> Skruger formentlig op for lyden så den er lettere at høre på den anden side
> af vejen..
>
> /Jesper Toft
>
| |
Peter Sepstrup (03-01-2003)
| Kommentar Fra : Peter Sepstrup |
Dato : 03-01-03 22:11 |
|
> Mon nu også det er derfor...
> Det er vel fordi at man skulle kunne høre tonerne selv om der holder en
> lastbil ved siden af. Så en blind kan høre hvor overgangen er, og om der
> er grønt eller rødt. Når der så ingen støj er skruer den ned igen, så den
ikke
> støjer unødvendigt
De plejer selv at skrue op når der er meget larm, prøv at larme helt vildt
hved siden af en, så begynder den os
| |
Jeppe Stig Nielsen (04-01-2003)
| Kommentar Fra : Jeppe Stig Nielsen |
Dato : 04-01-03 15:21 |
|
Peter Sepstrup wrote:
>
> De plejer selv at skrue op når der er meget larm, prøv at larme helt vildt
> hved siden af en, så begynder den os
Jep. Hvis man kommer forbi én en stille aften, skal man prøve at råbe
ind imod den. Så svarer den med meget kraftigere bip. Hvis der kommer
nogen forbi mens man råber, skal man bare lade dem tro at man er binde-
gal.
--
Jeppe Stig Nielsen <URL: http://jeppesn.dk/>. «
"Je n'ai pas eu besoin de cette hypothèse (I had no need of that
hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)
| |
Nielsen (04-01-2003)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 04-01-03 18:27 |
|
"Jan B." <jan_boedker@jubiipost.dk> wrote in message
news:1103_1041625173@news.stofanet.dk...
> Mon nu også det er derfor...
> Det er vel fordi at man skulle kunne høre tonerne selv om der holder en
> lastbil ved siden af. Så en blind kan høre hvor overgangen er, og om der
> er grønt eller rødt. Når der så ingen støj er skruer den ned igen, så den
ikke
> støjer unødvendigt
>
> /Jan
Hørte en gang en blind fortælle at det kunne være uheldigt at lyden var den
samme som en bakkende lastbil
/Lisbeth
| |
Anders Lund (05-01-2003)
| Kommentar Fra : Anders Lund |
Dato : 05-01-03 00:23 |
|
"Nielsen" <mobjerg@fjerntdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:av75fs$ebv$1@sunsite.dk...
>
> Hørte en gang en blind fortælle at det kunne være uheldigt at lyden var
den
> samme som en bakkende lastbil
>
ROFL
--
Mvh
Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse
| |
Dan MOrtensen (03-01-2003)
| Kommentar Fra : Dan MOrtensen |
Dato : 03-01-03 20:03 |
|
On Fri, 3 Jan 2003 19:40:35 +0100, "Dennis Prebendorf"
<dennis@prebendorf.dk> wrote:
>De der bippere der sidder i fodgængerfelterne til de blinde, der sidder en
>knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
>
>Vi er et par stykker der har snakket om det, og der er kommet et par
>forslag:
>- Så skifter den hurtigere
>- Den er grøn længere tid, så de kan nå over..
Den er til at "få grønt" med. De kryds der er 100% trafik-styrede,
skal have et tryk, for at give fodgængerene grønt også.
Prøv fx. også at slå let på den (røret), næste gang du kommer forbi
(fx. med en metalgenstand/ring). Hør godt efter og se evt andres
reaktion....
--
/Dan MOrtensen
| |
Torben (04-01-2003)
| Kommentar Fra : Torben |
Dato : 04-01-03 14:38 |
| | |
Klaus Seiersen (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Klaus Seiersen |
Dato : 10-01-03 10:57 |
|
Torben wrote:
>
> > knap bagpå.. nogen der ved hvad den er til?
>
> http://www.vejregler.dk/pls/vrdad/vr_layout.vis?p_gren_id=3646
Dette var de oprindelige planer, men så vidt jeg har forstået (fra en
bekendt i Dansk Blindesamfund), så blev de aldrig udført i praksis. De
knapper, der sidder bag på lydsignalerne er ikke tilsluttet noget som
helst.
Man kan tydeligt høre, at signalets lydstyrke ikke stiger (det gør det
til gengæld, hvis man støjniveauet i lyskrudset stiger), og et hurtigt
forsøg med stopur viser også, at det ikke bliver hurtigere grønt.
Eneste anvendelse er, at folk har en død knap, de kan stå og trykke på,
hvilket psykologer sikkert kan få en masse ud af.
---Klaus
| |
Rune Zedeler (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Rune Zedeler |
Dato : 10-01-03 14:58 |
|
Klaus Seiersen wrote:
> Dette var de oprindelige planer, men så vidt jeg har forstået (fra en
> bekendt i Dansk Blindesamfund), så blev de aldrig udført i praksis. De
> knapper, der sidder bag på lydsignalerne er ikke tilsluttet noget som
> helst.
Jeg har set lyskryds (f.eks. krydset foran Lyngby Station) hvor
knapperne er koblet til de normale grønt-lys-knapperne - de gør altså
det samme.
-Rune
| |
Herluf Holdt, 3140 (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 10-01-03 15:45 |
|
Klaus Seiersen skrev:
....
> Eneste anvendelse er, at folk har en død knap, de kan stå og
> trykke på, hvilket psykologer sikkert kan få en masse ud af.
Hmmm ...
I august 1999 (da jeg var i Sydtyskland for at se den totale
solformørkelse) var jeg også i "meteorbyen" Nördlingen. Jeg var
dengang stadig plaget af eftervirkninger af et brækket ben
("venstre forgaffel" var flækket ved "forakslen"). Dejligt var det
at opleve at der ved fodgængerfelterne var 2 knapper at vælge
imellem. Den normale, samt én der var beregnet til dårligt gående.
Knap 2 virkede sådan at der blev en længere "grøntlysperiode".
En anden sympatisk ting, var at der var skilte, som anmodede
bilisterne om at slukke for motoren, mens de ventede for rødt lys.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere
| |
|
|