Museproblemer
Fra : Jens Pedersen

Dato : 03-01-03 18:19

Hej ng,

Vi sidder to med hver sin trådløse logitech mus, men de forstyrrer hinanden,
så det er helt umiligt at flytte markøren jævnt på samme tid. Hvorledes er
det muligt at få de to mus til at køre på hver deres kanal? Vi har prøvet i
den til musesoftwaren medfølgende hjælp-fil og på logitech's hjemmeside
under support. Vi kan simpelt hen bare ikke finde ud af det...
Håber der er en, der kan hjælpe!

--
Jens Pedersen

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 19:04

Jens Pedersen skrev:

> Hvorledes er det muligt at få de to mus til at køre på hver deres
> kanal?

Har du prøvet at trykke på den lille knap under bunden på en af musene?
Du kan sikkert komme til at trykke den ind med spidsen af en kuglepen.

Madsen.

Fra : Jens Pedersen

Dato : 03-01-03 19:08

> Har du prøvet at trykke på den lille knap under bunden på en af musene?

Ja selvfølgelig... Så kommer der bare et vindue frem, der fortæller mig, at
musen er tilsluttet på kanal 1 - og det er vel det, der skal ændres.

--
Jens Pedersen

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 19:22

Jens Pedersen skrev:

> Ja selvfølgelig... Så kommer der bare et vindue frem, der
> fortæller mig, at musen er tilsluttet på kanal 1 - og det er vel
> det, der skal ændres.

Og hvad så hvis du trykker en gang mere? Står der så ikke at den
har skiftet til kanal 2? Det gør der her i hvert tilfælde. Hvis du
stiller den ene mus på kanal 1 og den anden på kanal 2, så går de
muligvis ikke i konflikt med hinanden, men jeg ved det ikke.

Madsen.

Fra : Jens Pedersen

Dato : 03-01-03 19:39

> [...]
> stiller den ene mus på kanal 1 og den anden på kanal 2, så går de
> muligvis ikke i konflikt med hinanden, men jeg ved det ikke.

Det ville også være mit gæt, men jeg kan ikke skifte kanal på den måde, du
beskriver.

--
Jens Pedersen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-01-03 20:15

Den 03 jan 2003 skrev Jens Pedersen i dk.edb.hardware:

> Det ville også være mit gæt, men jeg kan ikke skifte kanal på den
> måde, du beskriver.

I Kontrolpanel, Mus skulle der være en fane der hedder trådløs, og her
en knap der hedder Tilslut (med mulighed for at skifte kanal). Har du
ikke denne mulighed?

LarsK

Fra : Jens Pedersen

Dato : 03-01-03 20:49

"Lars Klintholm" <nospam2003@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> I Kontrolpanel, Mus skulle der være en fane der hedder trådløs, og her
> en knap der hedder Tilslut (med mulighed for at skifte kanal). Har du
> ikke denne mulighed?

Jo, men hvordan dælen virker den? Når jeg trykker på den, står der bare
noget med "mus tilsluttet kanal 1". Jeg synes ikke, den giver mulighed for
at ændre kanalen.

--
Jens Pedersen

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 20:54

Jens Pedersen skrev:

> Jo, men hvordan dælen virker den? Når jeg trykker på den, står der
> bare noget med "mus tilsluttet kanal 1". Jeg synes ikke, den giver
> mulighed for at ændre kanalen.

Det lyder totalt mystisk i mine ører eller vel rettere øjne.
De sidste tre trådløse mus jeg har haft har jeg kunnet skifte kanal
på ved at trykke på knappen under musen, knappen på modtageren eller
den knap som Lars nævner. Et tryk skifter til den ene kanal. Et tryk
mere skifter til den anden kanal.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-01-03 21:12

In article <Xns92F8D48E4EBCE.thomas@madsen.tdcadsl.dk>,
nospam@madsen.tdcadsl.dk says...
> [...]
> på ved at trykke på knappen under musen, knappen på modtageren eller
> den knap som Lars nævner. Et tryk skifter til den ene kanal. Et tryk

Min skifter heller ikke kanal.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 21:31

Jesper G. Poulsen skrev:

> Min skifter heller ikke kanal.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/mx700/skift_kanal.gif>
Min gamle Logitech Mouseman Optical og den endnu ældre, som jeg ikke
længere husker navnet på, gjorde det samme og det både under Win2000
og XP.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-03 16:53