Hvad er PHP???
Fra : Sven Andersen

Dato : 03-01-03 13:55

Jeg har hørt en masse godt om PHP, men jeg ved endnu ikke hvad det er. Og
jeg har også lidt svært ved at give slip på HTML & CSS

Er der nogen der kan overbevise mig om at PHP er bedre end HTML?

Fra : Kim Emax

Dato : 03-01-03 14:01

"Sven Andersen" <sape@stofanet.dk> wrote

> Jeg har hørt en masse godt om PHP, men jeg ved endnu ikke hvad det er. Og
> jeg har også lidt svært ved at give slip på HTML & CSS

d. 31/12 spurgte Allan Grauholm om det samme i tråden "PHP og CSS", så
istedet for at give dig en længere forklaring, så vil jeg forslå dig at
kigge den tråd igennem

> Er der nogen der kan overbevise mig om at PHP er bedre end HTML?

ja, alle i denne gruppe HTML er statisk, PHP genererer det HTML, du
beder sproget om.

--
Kim Emax

Fra : Sven Andersen

Dato : 03-01-03 23:24

Jeg må indrømme at det gamle ordsprog taler sandt

"Ask and ye shall receive"

Takker mange gange!

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 03-01-03 14:10

> Jeg har hørt en masse godt om PHP, men jeg ved endnu ikke hvad det er. Og
> jeg har også lidt svært ved at give slip på HTML & CSS

Du skal ikke give slip på html og css.

> Er der nogen der kan overbevise mig om at PHP er bedre end HTML?

PHP bestemmer hvad for noget html der skal outputtes. Fx:

if {$variabel = 1) {
print("<p>variablens værdi er 1</p>");
}
else {
print("<p>variablens værdi er ikke 1</p");
}

Lamt eksempel, der ikke kan rigtig kan bruges til noget, men det giver lidt
et billede af PHP. Og som du kan se, skal der stadig bruges HTML.

Ellers forklares det virkelig godt her: http://www.php.net/tut.php

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 03-01-03 17:45

Jens Gregersen [9670] wrote:
> PHP bestemmer hvad for noget html der skal outputtes. Fx:
>
> if {$variabel = 1) {
> print("<p>variablens værdi er 1</p>");
> }

du mener syntax error... - der skulle selvfølgelig ha stået

hehe ja, meget ;)

--
Regards,
Nezar Nielsen

Worldfamous sheepherder.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-01-03 19:34

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> du mener syntax error... - der skulle selvfølgelig ha stået
>
> if ($variabel == 1) {
> print("<p>variablens værdi er 1</p>");
> }

Ikke syntakt error, det virker fint, men giver ikke det ønskede resultat.

Jeg vil anbefale dig at læse denne artikel på webcafe.dk
Den er letforståelig og godt skrevet, det var det første jeg nogen sinde så
til PHP.

http://www.webcafe.dk/artikler/php/introduktion/

Grundlæggende kan man sige html er er formateringskoder, der blot fortæller
hvordan noget tekst skal præsenteres.

PHP er et sprog der er i stand til at foretage valg, f.eks. hente de 10
nyeste indlæg i et forum fra en database.

--
------> END <------
Mikkel Magnus Christensen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-01-03 11:52

On Fri, 3 Jan 2003 19:34:15 +0100, "Mikkel Christensen"
<barefoot@jaha.dk> wrote:

>Ikke syntakt error, det virker fint, men giver ikke det ønskede resultat.

Det virker da *ikke* fint, og der *er* netop syntax error.
(At der derimod også er sat "=" ind i stedet for "==" er bare ekstra
forkert
--
<? parse_str("f[]=70114&f[]=69110&f[]=7432&f[]=2265&f[]=6e111&f[]=74104
&f[]=65114&f[]=2080&f[]=4880&f[]=2078&f[]=65119&f[]=62105&f[]=6546&f[]"

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-01-03 15:47

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker da *ikke* fint, og der *er* netop syntax error.
> (At der derimod også er sat "=" ind i stedet for "==" er bare ekstra
> forkert

Jaa okay så:)
Jeg troede kun du hentydede til det enkelte "="-tegn.
Jeg kan godt se problemet med at der er anvendt en { i stedet for en ( i
starten af if-sætningen.

Fra : Sven Andersen

Dato : 07-01-03 02:03

***LOL***