Kan ikke brænde Redhat 7.0 iso file på cd ~
Fra : Jørgen M.

Dato : 07-03-01 21:40

Hej

Jeg har et ploblem jeg kan ikke på det til at virke når jeg prøver at brænde
"7.0-respin-disc1.iso" på en cd, de cder jeg har prøvet at lave ind til nu,
der er ingen filer i indholdsfortegesen på dem men der er brændt 644 MB på
dem, jeg har prøvet med Nero(MS Windows) har også prøvet med Adaptec Easy CD
Creator(MS Windows) men den siger er det ikke er en brugbar iso fil, jeg har
også prøvet at mounte iso filen i LoopLinux fra (
http://www.tux.org/pub/people/kent-robotti/looplinux/index.html ) med en
siger at det ikke er en brugbart iso9660 format og sidste udvej tænkte jeg
så prøvede jeg at hente win32 udgaven af cdrecord og prøve at brænde fra en
dospromt i Windows Me men det samme resultat

Ved at jeg ikke har prøvet et brænde fra LoopLinux er at den er installeret
på en anden maskine som ikke har en brænder indbyget.

Håber at der er nogen som har nogle gulkort til at jeg kan få den brændt
rigtigt.

Hilsen
Jørgen M.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-03-01 22:40

On Wed, 7 Mar 2001, Jørgen M. wrote:

> [...]
> på en anden maskine som ikke har en brænder indbyget.
>
> Håber at der er nogen som har nogle gulkort til at jeg kan få den brændt

Hmmm... Når du ikke kan mounte den som loop-fs og ingen
brænderprogrammer 'virker', er det bedste nok at skynde sig at få den
slettet og hentet en ny... Du tjekkede vel md5-summen?

Rasmus

Fra : Jørgen M.

Dato : 08-03-01 07:00

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
k...
> On Wed, 7 Mar 2001, Jørgen M. wrote:
>

> Hmmm... Når du ikke kan mounte den som loop-fs og ingen
> brænderprogrammer 'virker', er det bedste nok at skynde sig at få den
> slettet og hentet en ny... Du tjekkede vel md5-summen?

Nej jeg ikke tjekket md5-summen, men hvordan gør jeg det i Windows ???
eller kan jeg gører det i min LoopLinux system jeg har på den anden maskine
???

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-03-01 12:04

On Thu, 8 Mar 2001, Jørgen M. wrote:

> Nej jeg ikke tjekket md5-summen, men hvordan gør jeg det i Windows ???
> eller kan jeg gører det i min LoopLinux system jeg har på den anden maskine
> ???

Hmmm.... Ved ikke lige hvodden man gør det i Windows...

I linux skal du blot have isofilen og MD5SUM-filen (eller hvad den nu
hedder).

Herefter kører du blot 'md5sum -c MD5SUM' og den kontrollerer
iso-filen...

Rasmus