Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
tyvere - noget værd?
Fra : Allan Johansen

Dato : 03-01-03 12:07

Hej NG

Jeg sidder her med tre (mere eller mindre?) specielle tyvere, hvorpå der
står/er:

Mønt 1:
side 1: billede af kvinde med hat og øreringe(?) med teksten "Dronning
Magrethe II"
side 2: billede af et "kors" med en krone i midten med teksten "dansk
mønt 995 - 1995"

Mønt 2:
side 1: billede af kvinde med stort smykke om halsen med teksten
"Margrethe II Danmarks Dronning"
side 2: billede af krone og blomster med teksten "1940 - 2000"

Mønt 3:
side 1: billede af kvinde med perlekæde om halsen med teksten "Margrethe
II Danmarks Dronning 2002"
side 2: Billede af århus's rådhus med teksten "Århus Rådhus"

Grin bare af min beskrivelse, men ved ikke hvad mønterne hedder rigtigt
(hvis de da har noget navn):)

Er de/bliver de mere end de 20 kr. værd pr. stk.?

Hvis dette ikke er den helt rigtige gruppe, vil i så ikke være flinke at
henvise til den.... eller evt. komme med links til hjemmesider hvor jeg kan
finde info om disse mønter...

Mvh. Allan Johansen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-01-03 13:05

Det er tvivlsomt at de bliver mere værd end de 20 påtrykte kroner.
Naturligvis vil de indgå i møntsamlinger, men samlerne har nok skaffet dem
helt ubrugte (uden ridser, slid, snavs etc.). Selv om de er relativt sjældne
er oplaget dog rimeligst stort, da de indgår i den normale situation - i
modsætningen til diverse eringdringsmønter (typisk i sølv eller guld).

Venligh ilsen
Knud

Fra : TROELS MADSEN

Dato : 04-01-03 17:16

Hejsa

Det er ikke så længe siden sidst der kom en ny erindringsmønt med Dronningen
(læs = ca. 1 mnd) - det er en 20'er og hvis du er heldig har de en ny mønt
til dig i banken.

Jeg må desværre give Knud ret - jeg tror heller ikke de bliver mere værd end
den 20'er de reelt er.

Vh
Troels

PS Måske du kan finde mønterne på nationalbankens hjemmeside - jeg har ikke
prøvet, men blot et forslag.