Request.BinaryRead og Request.Form
Fra : Michael Arildsen

Dato : 03-01-03 11:47

Hej

Jeg vil i forb. med et image-upload, gerne tilknytte en tekst til
billedet.

Er det muligt at bruge Request.BinaryRead og Request.Form fra den
samme form?

mvh.
M.Arildsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 03-01-03 14:25

"Michael Arildsen" <f.arildsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at bruge Request.BinaryRead og Request.Form fra den
> samme form?

Ja. Det nemmeste er nok:

http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Michael Arildsen

Dato : 03-01-03 23:14

>Jakob Møbjerg Nielsen wrote :

> Ja. Det nemmeste er nok:
>
> http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

Det kan godt være det er det nemmeste, men det svarer ikke på mit
spørgsmål...med al respekt :)

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan bruge request.form("TextArea") i
en <form method="post" enctype="multipart/form-data"> hvor
Request.BinaryRead er kaldet. Kan det lade sig gøre???

Fra : Torben Brandt

Dato : 03-01-03 23:37

Michael Arildsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan bruge request.form("TextArea") i
> en <form method="post" enctype="multipart/form-data"> hvor
> Request.BinaryRead er kaldet. Kan det lade sig gøre???

Nej, det ser det ikke ud til.
Fra dokumentationen af Request.BinaryRead:
Once you have called BinaryRead, referring to any variable in the
Request.Form collection will cause an error. Conversely, once you have
referred to a variable in the Request.Form collection, calling
BinaryWrite will cause an error.

mvh Torben

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 04-01-03 01:26

> Det kan godt være det er det nemmeste, men det svarer ikke på mit
> spørgsmål...med al respekt :)

Jojo

> Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan bruge request.form("TextArea") i
> en <form method="post" enctype="multipart/form-data"> hvor
> Request.BinaryRead er kaldet. Kan det lade sig gøre???

Som Torben har påpeget, kan det ikke lade sig gøre, men tag et kig den
kode jeg gav et link til. Filerne ender i uploader.files.items, og alle
andre variable ender i Uploader.Form("variabel") (i eksemplet der er
med, når man downloader koden).

Så er det bare tilbage at kigge i koden, hvordan det er gjort.

Fra : Jimmy

Dato : 04-01-03 16:28

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
> "Michael Arildsen" <f.arildsen@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja. Det nemmeste er nok:
>
> http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

Koden skalerer desværre ikke.
Upload af blot 1.6 MB tager så lang tid at siden timer ud.

http://www.pstruh.cz/help/ScptUtl/library.htm
har noget gratis kode som skalerer perfekt.

Mvh
Jimmy