Tekstsammenligning
Fra : René Løweneck

Dato : 03-01-03 09:41

Hej alle !

Jeg har i nogen tid bakset med et lille, rimeligt simpelt men irriterende
problem, nemlig sammenligning (fra asp) af tekst felter i en access
database.

side_sektion1 = rs("Pg_Comp")
bruger_sektion1 = session("holCompany")
if side_sektion1 <> bruger_sektion1 Then

Jeg kan simpelthen ikke få skidtet til at du'
Det virker fint, hvis man sammenligner tal. Jeg har søgt en del på nettet,
men ikke fundet noget. Det jeg fandt, handlede mest om forms og min lille
kode arbejder i kulisserne og ikke i en form.

Så er der nogen, der har et løsningsforslag, vil jeg være meget taknemmelig
)

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Søren Kaastrup

Dato : 03-01-03 10:44

Hvis du skal sammenligne tekst i en database skal du
i stedet for = bruge like

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Løweneck

Dato : 04-01-03 08:17

Hej Søren !

"Søren Kaastrup" <soeren@alhan.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du skal sammenligne tekst i en database skal du
> i stedet for = bruge like

Det kunne jeg ikke få til at virke, men nu har jeg løst problemet på en lidt
anden måde.

Tak for dit svar

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-01-03 14:27

On Sat, 4 Jan 2003 08:17:00 +0100, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Det kunne jeg ikke få til at virke, men nu har jeg løst problemet på en lidt
>anden måde.

Og hvilken måde var det så?
Det vil helt klart øge din chance for at få hjælp næste gang, hvis du
også "giver tilbage" til gruppen

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Torben Philippsen

Dato : 03-01-03 10:58

> side_sektion1 = rs("Pg_Comp")
> bruger_sektion1 = session("holCompany")
> if side_sektion1 <> bruger_sektion1 Then

Du bruger den rigtige synstaks. Du kan evt. kontrollere med følgende lille
eksempel:
<%dim streng1, streng2
streng1= "hej"
streng2= "hejsa"

if streng1 <> streng2 then
Response.Write "yes"
else Response.Write "no"
end if
%>

Dvs. at sådan som jeg ser, så er den eneste mulige årsag til at det ikke
virker hos dig, at du ikke sammenligner strenge, men måske objekter?
side_sektion1 <> bruger_sektion1

Er du sikker på at både side_sektion1 og bruger_sektion1 er strenge, prøv
evt. at skrive dem ud?

Hvis du skal have lavet din type om, mener jeg det kan gøres ved følgende:
dim streng1
streng1 = Cstr(side1_sektion1)
Her er jeg dog ikke sikker, så her må andre gerne rette mig.

M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : René Løweneck

Dato : 04-01-03 08:18