Rasmus Nielsen, f. 1870, Orte, Fyn
Fra : Carl Müller

Dato : 03-01-03 09:08

Ifølge IGI er Rasmus Nielsen døpt 6.6.1870 i Orte på Fyn. Er det noen
som har tilgang til den aktuelle kirkebok og kan bekrefte at
foreldrene var Hans Christian Nielsen (f.21.9.1844, Skydebjerg) og
Else Kirstine Rasmusdatter evt. Rasmussen ? (f. 2.11.1834, Gamtofte?)
Jeg er interessert i opplysninger om disse foreldrene også, evt. deres
fødested, yrke etc. Hvis mulig faddere til Ramus Nielsen og øvrige
søsken.
Iflg. IGI var foreldrene gift 20.03.1870 i Gamtofte. Stemmer det?
På forhånd takk hvis noen kunne være så elskverdig å undersøke dette
for meg.
Vennlig hilsen fra Oslo
Carl Müller

Fra : c_thaulow

Dato : 03-01-03 19:27

Hej Carl,

Jeg har fundet Else Kirstine Rasmussen og hendes familie i
folketællingen fra 1845:

Odense, Baag, Gamtofte, Voldbro, , en gaard, 74, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Rasmus Rasmussen, 39, Gift, , huus- og dagleier, Thurup, samme Amt [Ny
Odense]
Christiane Jørgensen, 34, Gift, , hans kone, her i sognet [Gamtofte]
Else Kirstine Rasmussen, 11, Ugift, , deres børn, her i sognet
[Gamtofte]
Rasmus Rasmussen, 9, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gamtofte]
Jørgen, 8, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gamtofte]
Dorothea Maria, 6, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gamtofte]
Peter, 4, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gamtofte]
Maren, 2, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gamtofte]
Christian, 1, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gamtofte]

Jeg vender tilbage hvis jeg finder Rasmus Nielsen og hans far.

Håber at du kan bruge det til noget.

Mange hilsner
Catharina Thaulow

http://www.kandu.dk/

Fra : Carl Müller

Dato : 08-01-03 10:01

On Fri, 03 Jan 2003 18:26:48 GMT, "c_thaulow"
<c_thaulow.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Carl,
>
>Jeg har fundet Else Kirstine Rasmussen og hendes familie i
>folketællingen fra 1845:

Catharina!
Mange takk for nye opplysninger. Jeg har prøvet å sende deg en takk
til din private mail, men får meldingen i retur som "delivery failed"
på adressen: c_thaulow.news@kandu.dk
Vennlig hilsen
Carl Müller