Et supplement til de verserende opslagsvær~
Fra : Kristen Thiesen

Dato : 03-01-03 08:36

Hej gruppe

I sidste uge faldt jeg under oprydning over en gammel cd-rom med et program
der hedder Babylon. Programmet er egentlig engelsk men alligevel ganske
anvendeligt. Man kan vælge sin egen hotkey, jeg har valgt Alt+højre
musetast, og når man aktiverer programmet kan man søge på ord eller
vendinger. Det er muligt at få en dansk ordbog indlagt og når søgningen er
tilendebragt kan man få programmet til at udtale ordet (det kræver at man
har lydkort og højttalere på sin pc).

Jeg anvender også en anden funktion i programmet, en valuta-omregner, der er
meget nem at have med at gøre og så kan den selv opdatere kursen, det er da
smart!

Jeg lavede for sjov en søgning på Karins spørgsmål vedr. curriculum og der
kom ganske meget ud af det - 48 resultater, her er noget af det:

Learning, Performance and Training Definitions

curriculum
The aggregate of courses of study given in a learning environment. The
courses are arranged in a sequence to make learning a subject easier. In
schools, a curriculum spans several grades, for example, the math
curriculum. In business, it can run for days, weeks, months, or years.
Learners enter it at various points depending on their job experience and
the needs of the business.

Du kan finde en trial version på http://www.babylon.com og jeg skal lige
bemærke at jeg ikke har nogen interesser i firmaet eller deres produkter.

Hilsen Kristen