Kan ikke installere XP!!
Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 03-01-03 01:23

Jeg har tidligere kørt med XP installeret på min computer. For et par
måneder begyndte den så at crasher ret ofte og nogle gange fryse i windows.
Derfor besluttede jeg at formatere harddisken og geninstallere XP.

Nu har jeg fået det bizare problem at installationen af XP fryser hvergang
jeg prøver at installere det. Win 98 kan jeg godt installere.

Det er næppe min hardisk der er galt med for jeg har testet den med
forskellige IBM værktøjer og den er fejlfri.

Nogen der kender til ligende problemer og hvis der er en hardware fejl hvor
kan den så ligge?

På forhånd tak

Jacob

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-01-03 02:30

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige IBM værktøjer og den er fejlfri.
>
> Nogen der kender til ligende problemer og hvis der er en hardware fejl

Varme.... Check om dine blæsere er støvet til. Husk, hvis du bruger
støvsuger, at holde på propellen så den ikke farer rundt med 20000
omdrejninger. Det kan lejerne ikke lide.

- Martin

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 03-01-03 02:39

[snip]

> hvor

Min bror havde det samme problem. På hans asus bundkort var det
ide-controlleren den var gal med... Han kunne nemlig også godt installere
win98. Jeg læste problemet ved at flytte til ide66-controlleren, og nu kører
det - det er bare desværre nok ikke til stor hjælp i dit tilfælde...

> Varme.... Check om dine blæsere er støvet til. Husk, hvis du bruger
> støvsuger, at holde på propellen så den ikke farer rundt med 20000
> omdrejninger. Det kan lejerne ikke lide.

Hvorfor er det _altid_ varme folk tuder over? Undskyld mit sprogbrug, men
jeg tror altså ikke at det er tilfældet i 90% af tilfældene - hvorfor har
den kunnet køre indtil nu så? Men først efter en formatering er den blevet
"for varm".

Desuden hader jeg folk der snakker om at man skal have en PSU på min 50000
watt (fang ironien

Nå - nok mudderkastning fra mig af - det bliver vist for OT det her! Sorry,
Jacob, men jeg havde lige noget jeg skulle ud med

Fra : o&u

Dato : 03-01-03 09:09

On Fri, 3 Jan 2003 02:38:46 +0100, "Jens Gregersen [9670]"
> [...]
>win98. Jeg læste problemet ved at flytte til ide66-controlleren, og nu kører
>det - det er bare desværre nok ikke til stor hjælp i dit tilfælde...

Nååh, jamen det problem er ret banalt.

Hvis bundkortet har en ekstra controller, og boot-harddisken sidder på
den, så vil windows kalde det en scsi-controller. Man skal derfor
under installation af xp (eller win2k) fodre med drivere til den
controller på floppy.
Det er der hvor man skal trykke F6 for at tilføje scsi drivere. Gør
man ikke det i denne situation, så fejler installationen jo.

Windows kalder alle eksterne controllere for scsi, selv om de er IDE.

Men hvis den hurtigste controller på bundkortet trækkes af chipset, så
er der ingen problemer.

John

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 03-01-03 14:04

[snip]

> [...]
> man ikke det i denne situation, så fejler installationen jo.
>
> Windows kalder alle eksterne controllere for scsi, selv om de er IDE.

Oh! Det havde jeg slet ikke tænkt over. Men det skal jeg da lige have fixet!

> Men hvis den hurtigste controller på bundkortet trækkes af chipset, så
> er der ingen problemer.

Det var nemlig ikke den hurtigste controller, der blev trukket af chipset.
Nu kører det hele på ide66, men jeg skal da lige have installeret den ide100
controller.
Wee - så fandt jeg ud af det. Mange tak for hjælpen

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-01-03 17:24

"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> skrev i
en meddelelse news:3e14e9a4$0$1742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
har
> den kunnet køre indtil nu så? Men først efter en formatering er den

Nu skrev han ligesom at den begyndte at være ustabil, og derfor
formaterede han. Jeg ved ikke om du kender til fænomenet "støv", men det
har det med at hobe sig op omkring blæsere og profiler, og derved
formindske afledningen af varme.

> Nå - nok mudderkastning fra mig af - det bliver vist for OT det her!
Sorry,
> Jacob, men jeg havde lige noget jeg skulle ud med

Hvis der er nogen der tuder her er det vist dig. Hvis du ikke har noget
relevant, er det høfligt at klappe kaje.

- Martin

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-01-03 02:39

J. V. Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg fået det bizare problem at installationen af XP fryser hvergang
> jeg prøver at installere det. Win 98 kan jeg godt installere.

Kunne være en ramfejl.
Test med memtest86.

http://memtest86.com/

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 03:01

Jens C. Hansen [Odense] skrev:

> Kunne være en ramfejl.

Det var også det første jeg ville tjekke.

Madsen.

Fra : Nicolai

Dato : 03-01-03 05:23

> Det var også det første jeg ville tjekke.

Den er sikker næsten hver gang.

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 03-01-03 09:05

Du har ikke fået nyt udstyr uden ny instalation? fx skiftet grafikkort eller
sårn?

Fra : Peter Binderup

Dato : 03-01-03 09:48

Prøv at gå ind i BIOS og "load default settings".

Jeg har oplevet ved flere af mine kammeraters installationer (samt min egen) at XP fejler ved installation og alm brug hvis man har
en for optimistisk BIOS opsætning.

MVH
Peter