MS Windows
briani 27239
problemer med forbindelse mellem 2 x Win X~
Fra : Jens S

Dato : 03-01-03 00:16

Hej

Jeg har 2 computere med winXP, som begge er koblet på et andelsbolignetværk
via en 4ports-switch. Jeg har delt roden af alle drev på maskine A, men når
jeg prøver at tilgå disse drev fra maskine B, fryser explorer (not
resonding), hvorefter jeg må lukke den ned, og så ryger proceslinjen og
skrivebordsikonerne. En "new task" -> "explorer", og så er det oppe og køre
igen, men jeg kan stadig ikke komme igennem til maskine A's drev. Det sjove
er at hvis jeg tager en fil og drag'n drop'er den over på et af de delte
drev, så kopiere den filen for det meste.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg gør forkert?

Jeg er oprettet på begge maskiner med samme brugernavn og password.

De bedste hilsner
Jens

Fra : Bjarne B. Henriksen

Dato : 03-01-03 01:03

Har de samme IPnr.?

Fra : Jens S

Dato : 03-01-03 01:06

"Bjarne B. Henriksen" <bjarne.henriksen@image.dk> wrote in message
> Har de samme IPnr.?

Nej, de har hver deres interne IP 192.168.1.xxx, men samme adresse ud til
internettet.

Jens

Fra : Bjarne B. Henriksen

Dato : 03-01-03 01:16

> "Bjarne B. Henriksen" <bjarne.henriksen@image.dk> wrote in message
>
> Nej, de har hver deres interne IP 192.168.1.xxx, men samme adresse ud til
> internettet.
>

> Jens

Dvs. du kører delt internet

Bjarne

Fra : Bjarne B. Henriksen

Dato : 03-01-03 01:22

"Bjarne B. Henriksen" <bjarne.henriksen@image.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Dvs. du kører delt internet
Virker det mellem de 2 hvis du cutter forbindelsen til det øvrige netværk
(andelsbolignetværket)?

Bjarne

Fra : Jens S

Dato : 03-01-03 09:55

> Dvs. du kører delt internet
> Virker det mellem de 2 hvis du cutter forbindelsen til det øvrige netværk
> (andelsbolignetværket)?
>
> Bjarne

Det har jeg ikke prøvet. Jeg prøver lige senere på dagen.

Jens

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 22:57

Hej Jens

Har du XP's firewall til at køre.

Hvis du har så prøv at stop den

HVH
M thaulow

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens S

Dato : 05-01-03 18:07

"mthaulow" <mthaulow.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Jens
>
> Har du XP's firewall til at køre.
>
> Hvis du har så prøv at stop den
>
> HVH
> M thaulow

Nej, ingen XP-firewall, men derimod Zonealarm, med den andens IP i "trusted
zone"

Jens

Fra : mthaulow

Dato : 05-01-03 19:16

Hej Jens

Prøv at stoppe alt hvad du har af sikkerhed.

lav en dos prompt på PC1 og skriv:

net use v: \\"navn på PC2"\c$ /user:administrator <enter>
tast dit administrator password for PC2

Nu skal du have et v: drev på PC1 der svarre til dit c: drev på PC2.

Nu kan du så prøve at enable dine sikkerheds programmer et af gangen, og
se hvornår filmen knækker.

MVH
nospam-m.thaulow@edb.dk ( fjern nospam- )

P.S. alle drev på en Win XP er administrativt delt som dervbokstav$, $
tegnet gør at det er en skjult share, hvilket gør at du ikke kan brouse
dig frem til den. men kun ved at kende den rette sti.

http://www.kandu.dk/