Struvit-sten
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-01-03 23:16

Hejsa!
Vores basset Arthur har haft problemer med blod i urinen flere gange de
sidste måneder. Nu er der så blevet konstateret struvitkrystaller i hans
urin, hvilket betyder at han måske har struvit-sten i blæren. Han har
fået en antibiotika-kur og skal have s/d kost fra dyrlægen i 14 dage.

Mit spørgsmål er om andre herinde har haft problemer med blæresten hos
hanhunde, og hvad Jeres erfaringer er? Er 14 dage på s/d mon nok til at
opløse stenene, og har I oplevet lidelsen som kronisk?

Hilsen Dorthe og Arthur
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=973

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 03-01-03 02:09

> Mit spørgsmål er om andre herinde har haft problemer med blæresten hos
> hanhunde, og hvad Jeres erfaringer er? Er 14 dage på s/d mon nok til at
> opløse stenene, og har I oplevet lidelsen som kronisk?

Jeg mener nu at Sunny skulle have det i 1 mdr før hans urin var fri for sten
og Caro tog det 1 ½ - 2 mdr før hun blev clearet. Derefter var de på c/d
foder i et års tid, ingen problemer med Sunny derefter. Caro levede ikke så
længe derefter, men det er en anden historie;o(

Vi blev rådet til at de skulle have c/d foderet resten af livet, fordi det
minskede risikoen for at det kom igen, men vi har valgt et andet foder nu,
som vi er glade for, og der er ingen problemer.

Det kan betale sig at købe s/d foderet i kasser af gangen, så plejede vores
dyrlæge at give mængde rabat. Da det ellers var en ret dyr
"fornøjelse"....
/Carina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-03 20:35

Hej Dorthe Og Arthur

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er om andre herinde har haft problemer med blæresten hos
> hanhunde.

Jeg har ikke selv været udefor at min hund har haft det, men min mormor's
hund har haft det to gange, og begge gange blevet opereret for det, senest
her i julen, og det er vist en lidt hård omgang for hundene, men kommer sig
hurtig over det.
Nu er han også på speciel foder, og skal vist være det resten af sit liv,
han må ikke engagn få en ganske almindelig hundekiks.

Rigtig god bedring med Arthur.

Mange hilsner fra
Bolette og Nicki