MS Windows
briani 27239
Hjælp til åbning af mappe i XP
Fra : Mikkel

Dato : 02-01-03 21:42

Hej

Jeg har en et på min win xp pro og kan ikke komme ind i min mappe under
Dokuments and settings ( er ikke tilgængelig adgang nægtet, har prøver at
gen install med samme navn, men uden held, jeg har nu sat en ny harddisk i
og install xp pro på den, men jeg ville nu gerne ind i mappen under
dokuments and settings på det gamle drev, al hjælp er velkommen.

Mange tak

Mikkel

Fra : Edmund

Dato : 02-01-03 21:49

Mikkel wrote:
> [...]
> en ny harddisk i og install xp pro på den, men jeg ville nu gerne ind
> i mappen under dokuments and settings på det gamle drev, al hjælp er

I XP home skal man starte i fejlsikker tilstand F8, højreklikke på
mappen og vælge egenskaber / sikkerhed
overføre brugerrettigheder

--
Mvh Edmund

Fra : Niels

Dato : 02-01-03 22:00

Hejsa !

Du skal give dig selv rettigheder til mappen. Højre-klik på mappen og tjek
sikkerhedsindstillingerne, og tilføj dig selv som bruger. Hvis du selv har
installeret systemet er du vel også administrator, og så skulle du dermed
have rettigheder til at fortage indgrebet. Hvis du er i tvivl om, hvordan
indstillingerne skal være vil et godt start sted være at tjekke de
indstillingerne for 'dokuments and settings' på dit nye drev.

M.v.h.

Niels

Fra : Mikkel

Dato : 02-01-03 22:29

Hej

Det med at tilføje mig selv som bruger ? Hvordan

I selve mappen Dokuments and settings kan jeg nu se under mapperne men kan
ikke komme ind på dem

Mikkel

Fra : Edmund

Dato : 02-01-03 22:43

Mikkel wrote:
> Hej
>
> Det med at tilføje mig selv som bruger ? Hvordan
>
> I selve mappen Dokuments and settings kan jeg nu se under mapperne
> men kan ikke komme ind på dem

Højreklik vælg sikkerhed / ejer / avanceret
--
Mvh Edmund